The Great Global Warming Swindle (2007)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Martin Durkin
met Tim Ball, Nir Shaviv en Ian Clarke

Deze documentaire stelt vraagtekens bij de zogenaamde opwarming van de aarde. Als antwoord op de film "An Inconvenient Truth" van Al Gore, geven verschillende wetenschappers hun mening over klimaatveranderingen. "The Great Global Warming Swindle" probeert aan te tonen dat de opwarming van de aarde én de algemeen aanvaarde oorzaken daarvan, vooral gebaseerd zijn op verkeerde metingen en onjuiste, verdraaide feiten.

FisherKing
Er is maar 1 vraag belangrijk: Stel dat Martin Durkin ongelijk krijgt !

avatar van tzan
NarcissusBladsp. schreef:
NRC 10 juli 2007, Voorpagina:

Nee, de ongekend snelle opwarming van de aarde gedurende de afgelopen 25 jaar wordt niet veroorzaakt door een ongewone activiteit van de zon. Deze populaire verdedigingslinie van sceptici over menselijke oorzaken van klimaatverandering klopt niet, concluderen twee onderzoekers in het Britse wetenschappelijke maandblad Procedings of the Royal Society A.

en NASA dan ???

kom op, zelfs de leden van IPCC (de ruggengraat van al gore) zijn het nauwelijks eens met de stelling dat de mens de grootste veroorzaker is.

avatar van Sideshow Bob
Roodkapje schreef:
Dit is toch een flink staaltje van volksverlakkerij. Ik had me wel al voorbereid om een door de industrie gefinancierde documentaire te zien maar dat het zulke klucht ging zijn had ik toch niet verwacht. Iedereen die een beetje bezig is met die materie kijkt hier toch doorheen? De rijken nog rijker maken op de kap van de armen, kotsmisselijk word ik ervan. De boodschap mag dan wel misselijkmakend zijn, toch vond ik de docu nog mooi ineengestoken

...over dogma's en volksverlakkerij gesproken. U ziet het, als u het niet eens bent met de milieugestapo dan is dat not done, ongewenst, politiek incorrect-gedrag. Want ieder "weldenkend" mens (lees: kuddedier) weet wel beter.

De aarde warmt op en wat dan nog. Laat maar komen! Alsof Amsterdam voorheen nooit in zee heeft gelegen. CO2 volgt de opwarming van de aarde en niet andersom. De opwarming hebben we vaker gezien en is volkomen normaal. En straks hebben we weer een ijstijd. 15 jaar geleden kwamen ze nog met het fabeltje van de zure regen. Daar hoor je nu ook niemand meer over. De linkse politiek wendt dit verhaaltje met name aan om op Robin Hood-wijze geld te casseren onder het mom van milieu.
U doet allemaal ook boodschappen op de fiets?

avatar van roebftb
Een mooi tegengeluid. Alleen al daarom verdiend deze film/docu veel meer aandacht dan dat deze nu krijgt.