Gran Premio (1944)

1 stem

Italië

geregisseerd door Giuseppe Musso Jr. en Umberto Scarpelli
met Luisella Beghi, Claudio Gora en Mariù Pascoli

De ex-eigenaar van een belangrijke stal voor raspaarden heeft een ernstig financiëel verlies geleden en leidt nu een bescheiden leven met zijn twee dochters. Op een dag ziet zijn oudste dochter op een paardenveiling een mooie merrie en zij smeekt haar vader om dat paard met zijn resterend geld te kopen. Zij is zo vasthoudend dat de vriendelijke man voor haar wens bezwijkt. Na enige tijd baart de merrie een volbloed veulen dat de onafscheidelijke metgezel van zijn jongste dochter wordt. Het prachtige veulen geeft de man nieuwe hoop; hij wijdt veel van zijn tijd aan het fokken en de opleiding van het schitterende dier. Spoedig maakt het paard naam en wordt het favoriet voor de komende Grand Prix. Helaas komt er een sluwe zakenman opdagen, die op de vooravond van de wedstrijd de paardenfokker dwingt het dier te verkopen..