Roughshod (1949)

Western

geregisseerd door Mark Robson
met Robert Sterling, Gloria Grahame en Claude Jarman Jr.

Terwijl paardenhandelaar Clay Phillips en zijn jongere broer Steve paarden naar Sonora brengen komen zij vier danseressen, die gestrand zijn vanwege hun defecte wagen, tegen. Ze brengen de danseressen naar de dichtstbijzijnde ranch, waar één van de danseressen de eigenzinnige dochter van de rancher blijkt te zijn. Clay is minder blij wanneer blijkt dat er, naast dat hij met de drie resterende dames verder moet, ook nog een ontsnapte moordenaar achter hem aan zit.

avatar van Dogie_Hogan
12 januari 2016: DVD-R release (Warner Archive).

avatar van mr rumson
Voor een western heeft dit een wat ongebruikelijk verhaal .
We zien dan in westerns ook niet zo vaak vier dames in de hoofdrol .
Al neemt Gloria Grahame wel de grootste rol van de vier dames voor haar rekening.
Gloria Grahame doet het zeker niet slecht bovendien is het nog eens een prettige verschijning .
De overige drie dames zijn Jeff Donnell ,Myrna Dell en Martha Hyer .
Ook Robert Sterling en Claude Jarman Jr. als de broers Phillips acteren degelijk.
De actie moet van John Ireland en zijn handlangers komen want die hebben nog een appeltje te schillen met
Steve Phillips ( Jarman Jr. )
Wel is het lang wachten op wat actie want die zit zowat pas aan het einde van de film .
Maar ondanks dat is deze western goed te doen wat vooral ook te danken is aan de acteurs en actrices.