Duffy (1968)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Robert Parrish
met James Coburn, James Mason en Susannah York

Duffy (James Coburn), een ruige kunstenaar die in Tanger leeft, wordt benaderd met een niet geheel legaal zaken-voorstel door twee broers, Stephane en Antony Calvert. Hoewel de gebroeders Calvert niet dezelfde moeder hebben, hebben ze wel dezelfde vader die door beide enorm gehaat wordt. Charles Calvert en een gemene multi-miljonair, die zijn zonen weinig liefde gaf en niet van plan is hen in zijn testament op te nemen. Terwijl Charles een transport, van vele miljoenen dollars, onderneemt vragen de broers aan Duffy om dat geld te onderscheppen.

avatar van stephan73
Script geschreven door cult-regisseur Donald Cammell!