• 8.352.371 stemmen

Genre: Komedie / Roadmovie

Geregisseerd door: Ron Howard

Met onder meer: Ron Howard, Nancy Morgan en Marion Ross

Plot Grand Theft Auto

"See the greatest cars in the world destroyed!"

Paula steelt haar vaders dure auto en vertrekt met haar vriendje Sam naar Las Vegas om te trouwen. Paula's vader biedt 25.000 dollar aan wie hen kan stoppen en Paula voorzichtig naar huis kan brengen. Ondanks vele achtervolgers worden Sam en Paula razend populair op de radio.

image

Vivian Hedgeworth

Curly Q. Brown

avatar van gimli f

gimli f

Is er nou een Playstation-spel wat zo heet...

of heet dat Grand Theft Car of zoiets?

avatar van Jordy

Jordy

nee Grand Theft Auto inderdaad

de Amerikaanse term voor "autodiefstal"

avatar van gimli f

gimli f

Ah, dus niets te maken met deze film...?

avatar van Jordy

Jordy

nee niet rechtstreeks

avatar van gotti

gotti

Haalde deze film in de war met The Chase dus heb m'n stem verwijderd.

avatar van Safri

Safri

Denk dat het spel beter is

avatar van MovieMusic

MovieMusic

Ik vind het spel ook beter, maar toen GTA (Grand Theft Auto dus) een hit werd kreeg je nog zo'n film, in de hoop dat de gamers die gingen kopen.

avatar van J.S.

J.S.

MovieMusic schreef:

avatar van Thorak

Thorak

MovieMusic schreef:

Dat was deze film, zelfs de cover van de film hebben ze bijna het zelfde (her)gemaakt als GTA Vice City

Deze film is trouwens (volgens mij) niets meer dan een parodie op de originele Gone in 60 seconds. Puur gemaakt voor de auto's, de crashes en de stunts. Het verhaal is bij beide films van geen enkel belang.

avatar van JurassicPark

JurassicPark

Grand Theft Auto is ook een spel ja zijn heel veel delen van zoals..: Gta 1,Gta londen,Gta 2,Gta 3,Gta Vice City,Gta San Andreas,Gta Liberty City Stories.

ik zelf heb ze allemaal

de film lijkt me wel lachen

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Deze film heeft niks met het spel te maken, ze hebben de cover van de film wel zo gemaakt dat het op de game lijkt.

En 1977.... Toen kende ze dat spel nog helemaal niet.

Maar ik heb hem gister gezien, geweldig gewoon. Ik lag soms echt helemaal dubbel door al die domme sukkels die dachten dat die Paula ondvoerd was en ook dat al die auto's in de prak worden gereden.

Oh en de games:

GTA: Vice City: 4,0*

GTA: San Andreas: 5,0*

avatar van Max77

Max77

Lekker filmpje met actie en super verhaal echt wel een boeiende film en Howard is natuurlijk een goede acteur 4,5*

avatar van juuljuul

juuljuul

leuke film uit die tijd omdat: slechte crashes, overdreven persoonlijkheden, verhaal van stront. Maar zeker heel vermakelijk als de gta spellen je niet meer intresseren

trouwens gta vice city blijft de beste, kan san andreas niet tegenop...

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2054 berichten

sinterklaas schreef:

En 1977.... Toen kende ze dat spel nog helemaal niet.

Nee he he

avatar van %%%%%%

%%%%%%

Deze film heeft vrij goeie humor.Het is gewoon leuk simpel en vermaakelijke film 3 sterren

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Ben erg benieuwd wanneer deze film op tv komt. BBC maybe?

avatar van Zonnedaeler

Zonnedaeler

Is gewoon een smoesje om vette stunts te laten zien, net als gone in 60 sexonds, maar dan beter.

Alleen varhaal is dodelijk saai, af en toe een lollig geintje

avatar van fappie

fappie

• 2005 stemmen

Ze mochten dat spel wel eens gaan verfilmen. Hoewel ik wel bang ben dat je dan een Scarface-achtige film krijgt.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Howard zelf zat in nog meer oude en matige komedies. Deze film was niet mijn smaak. Wel redelijk acteerwerk van Howard en Moragan. alleen that's it. 1,5.

avatar van puckb96

puckb96

Slaat nergens. Heeft niks te maken met de games en al helemaal geen goeie film.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Vermakelijk debuut van Howard. Deze live-action Wacky Races kent een stel zeer leuke karikaturen en een razendsnel script dat je aandacht tot het eind vasthoudt.

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke film met verschillende auto's in de achtervolging, kijkt lekker weg.

avatar van Pirmais

Pirmais

Ik heb zo het gevoel dat de games leuker zijn ...

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Classic. Ron Howard's debuut is er één van ongeremde (hi-ha), energieke car chase klasse. Fantastische soundtrack ook. Heerlijke, oertypische exploitation vibe. Heeft een beetje dezelfde toon als de Wacky Races cartoon, zie dat dutchtuga dat ook al opviel Nostalgisch! Met de tongue in cheek aanpak, het radio-commentaar dat alles aan elkaar praat (niet te stoppen, zelfs al rijdend door een woning...) en de uiteenlopende figuren die zich met de achtervolging bemoeien. Met o.a een vermakelijke rol voor Clint Howard. Ik denk dat ik met deze film ook meteen z'n leukste titel heb gezien. Zijn moderne films spreken niet aan. Van zijn oudere werk liggen o.a Night Shift en Cocoon wel klaar, hopelijk hebben die een fractie van dit wilde, enthousiaste filmmaken te bieden.