Grand Theft Auto (1977)

Komedie / Roadmovie

geregisseerd door Ron Howard
met Ron Howard, Nancy Morgan en Marion Ross

Paula steelt haar vaders dure auto en vertrekt met haar vriendje Sam naar Las Vegas om te trouwen. Paula's vader biedt 25.000 dollar aan wie hen kan stoppen en Paula voorzichtig naar huis kan brengen. Ondanks vele achtervolgers worden Sam en Paula razend populair op de radio.

gimli f
Is er nou een Playstation-spel wat zo heet...
of heet dat Grand Theft Car of zoiets?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nee Grand Theft Auto inderdaad

de Amerikaanse term voor "autodiefstal"

gimli f
Ah, dus niets te maken met deze film...?

avatar van Jordy
Jordy (admin)
nee niet rechtstreeks

Haalde deze film in de war met The Chase dus heb m'n stem verwijderd.

avatar van Safri
Denk dat het spel beter is

Ik vind het spel ook beter, maar toen GTA (Grand Theft Auto dus) een hit werd kreeg je nog zo'n film, in de hoop dat de gamers die gingen kopen.

avatar van J.S.
MovieMusic schreef:

avatar van Thorak
MovieMusic schreef:

Dat was deze film, zelfs de cover van de film hebben ze bijna het zelfde (her)gemaakt als GTA Vice City

Deze film is trouwens (volgens mij) niets meer dan een parodie op de originele Gone in 60 seconds. Puur gemaakt voor de auto's, de crashes en de stunts. Het verhaal is bij beide films van geen enkel belang.

Grand Theft Auto is ook een spel ja zijn heel veel delen van zoals..: Gta 1,Gta londen,Gta 2,Gta 3,Gta Vice City,Gta San Andreas,Gta Liberty City Stories.
ik zelf heb ze allemaal
de film lijkt me wel lachen

avatar van sinterklaas
Deze film heeft niks met het spel te maken, ze hebben de cover van de film wel zo gemaakt dat het op de game lijkt.

En 1977.... Toen kende ze dat spel nog helemaal niet.

Maar ik heb hem gister gezien, geweldig gewoon. Ik lag soms echt helemaal dubbel door al die domme sukkels die dachten dat die Paula ondvoerd was en ook dat al die auto's in de prak worden gereden.

Oh en de games:

GTA 1: 2,0*
GTA: London: 2,5*
GTA 2: 2,5*
GTA III: 4,5*
GTA: Vice City: 4,0*
GTA: San Andreas: 5,0*

Lekker filmpje met actie en super verhaal echt wel een boeiende film en Howard is natuurlijk een goede acteur 4,5*

leuke film uit die tijd omdat: slechte crashes, overdreven persoonlijkheden, verhaal van stront. Maar zeker heel vermakelijk als de gta spellen je niet meer intresseren

trouwens gta vice city blijft de beste, kan san andreas niet tegenop...

avatar van tukkerstein
sinterklaas schreef:

En 1977.... Toen kende ze dat spel nog helemaal niet.

Nee he he

avatar van %%%%%%
Deze film heeft vrij goeie humor.Het is gewoon leuk simpel en vermaakelijke film 3 sterren

avatar van brabusRUS
Ben erg benieuwd wanneer deze film op tv komt. BBC maybe?

avatar van Zonnedaeler
Is gewoon een smoesje om vette stunts te laten zien, net als gone in 60 sexonds, maar dan beter.
Alleen varhaal is dodelijk saai, af en toe een lollig geintje

avatar van fappie
Ze mochten dat spel wel eens gaan verfilmen. Hoewel ik wel bang ben dat je dan een Scarface-achtige film krijgt.

avatar van movie acteurs
Howard zelf zat in nog meer oude en matige komedies. Deze film was niet mijn smaak. Wel redelijk acteerwerk van Howard en Moragan. alleen that's it. 1,5.

puckb96
Slaat nergens. Heeft niks te maken met de games en al helemaal geen goeie film.

avatar van dutchtuga
Vermakelijk debuut van Howard. Deze live-action Wacky Races kent een stel zeer leuke karikaturen en een razendsnel script dat je aandacht tot het eind vasthoudt.

avatar van Phantasm
Erg leuke film met verschillende auto's in de achtervolging, kijkt lekker weg.

Pirmais
Ik heb zo het gevoel dat de games leuker zijn ...