• 8.262.081 stemmen

Muziek / Komedie | 89 minuten

Genre: Muziek / Komedie

Geregisseerd door: Roy Del Ruth

Met onder meer: Alice Faye, Dick Powell en Madeleine Carroll

IMDb beoordeling: 6,8 (583)

Plot On the Avenue

"YOU DON'T CARE WHAT THEY DO...IF THEY'LL ONLY KEEP ON DOING IT -IT'S THAT KIND OF SHOW!"

Als een nieuwe show op Broadway, waar Gary Blake de hoofdrol in heeft, een satire blijkt te zijn op de rijke Carraway familie, besluit dochter Mimi wraak te nemen op Blake. Alles loopt anders dan gedacht als ze een romantische connectie lijken te hebben. Dit is tot de irritatie van Blake's tegenspeelster, Mona Merrick.

image

Gary Blake

Mona Merrick

Commodore Caraway

Frederick Sims

Miss Katz

avatar van Dick2008

Dick2008

Een heel behoorlijke musical deze film, die anders dan de meeste musicals uit die tijd, gelijk van start gaat met dans en muziek. Daarna wordt het wel wat minder en dan weer beter, nogal onevenwichtig, soms grappig, dan weer wat te grappig en dan bedoel ik vooral de Ritz Brothers, die op zich wel kunstig spelen, maar ook weer wat al te lollig, op gegeven moment wordt dat wel wat vermoeiend.

De satire werkt de hele film wel redelijk en de film is vlot van opzet wat zeker een pluspunt is, want vaak zijn films uit die tijd erg traag.

Ben niet zo weg van Alice Faye, maar ze is best knap en al zingend is ze hier goed op haar plaats. Madeleine Carroll vond ik dan toch heel wat minder. Dick Powell is hier bijzonder goed bezig mag ik wel zeggen, met de verschillende rollen die hij vertolkt. Vrolijke muziek en bekende nummers van Irving Berlin. Veel muziek ook, wat ook komt omdat het een musical in een musical is, en daarin zit eigenlijk de kracht. Ook zijn er wel een aantal grappige dingen in de film te zien. Nooit eerder gezien deze film, lijkt me wat vergeten. Maar ik vond het allemaal goed te doen. 4.0/3.0