Sombrero (1953)

Muziek

geregisseerd door Norman Foster
met Ricardo Montalban, Pier Angeli en Vittorio Gassman

Drie verhalen die zich afspelen in een klein, landelijk Mexicaans stadje: het eerste verhaal handelt over twee jonge geliefden uit rivaliserende dorpen die niet met elkaar kunnen trouwen voordat de ruzie tussen de dorpen is opgelost. Het tweede verhaal gaat over een rijke erfgenaam die verliefd wordt op een arm meisje en het derde verhaal over de zus van een matador die verliefd wordt op een straatverkoper, dit zeer tegen de zin van haar broer die de verkoper prompt uitnodigt in de stierenring.

avatar van Darbie
Mexicaanse combinatie van schelmenroman en sentimenteel drama.
In prachtige fresco-achtige kleuren (was misschien origineel zwart/wit en is later ingekleurd).

! En een muziekfilm (zie Info hierboven) is het - gelukkig voor mij- in het geheel niet. !