Perfect (1985)

Drama / Romantiek

geregisseerd door James Bridges
met John Travolta, Jamie Lee Curtis en Ramey Ellis

Adam is een journalist van het tijdschrift 'The Rolling Stone', die een reportage wil schrijven over de toenemende hang naar lichamelijke perfectie. Hij merkt dat hij zijn objectiviteit dreigt te verliezen als hij verliefd wordt op het onderwerp van zijn onderzoek: de buitengewoon aantrekkelijke aerobicslerares.

FisherKing
Mislukte poging van Travolta om zijn carriere voort te zetten. Had Pulp Fiction nodig als geslaagde poging !

vic
weet niet meer waarom, maar vond hem genietbaar

FisherKing
Door Jamie Lee Curtis

avatar van Dennis Evahi
Een perfecte film want een perfect gevormde Jamie Lee Curtis speelt mee...Wauw! Het verhaal is vrij stompzinnig maar John Travolta heeft genoeg uitstraling om de film te redden. Alhoewel stompzinnig verhaal......de fitnessbranche floreert heden ten dagen ook goed en er wordt ook veel gehamerd op "bewegen" en "socializen" in de gymclub. Het clipje "Call me" is geïnspireerd op deze film. Dus eigenlijk is de film hip genoeg.

***-sterren wel

avatar van Ewing Oil
Ik vond "Perfect" best een aardig film om te zien, het is geen topper, maar absoluut ook geen misser, vooral de soundtrack van deze film was erg goed.

Zeker 3 sterren waard.

avatar van matthijs_013
Nietszeggende film zonder een verhaal. Alsof je naar een beveiligingscamera van een fitnessruimte kijkt.

landerige zaterdagmiddagfilm van rtl.
3 x gaap...

avatar van Kricky
ik vond het een redelijk filmpje, alleen door het spel van Curtis. Travolta is toen 4 jaar later weer in een film te zien geweest in look who's talking.

avatar van Querelle
Dennis Evahi schreef:

Dacht het niet. "Call me" werd al in 1980 in American Gigolo gebruikt.

avatar van movie acteurs
Lage score verbaast me een beetje. Toch wel een aardige film . Natuurlijk geen topper maar Curtis ziet er hier heel gelikt uit en zorgde met Jane Fonda ervoor dat mensen weer aan het bewegen gingen. Travolta zag ik na Grease voor het eerst in een rol waarbij hij potentie had als acteur. Want Grease was maar niks. Dit was een stuk beter dus een 3,0.

Waarschijnlijk was de invalshoek ironisch bedoeld, maar daarvoor werd het geheel te serieus gepresenteerd. Het verhaal was saai, conservatief en gedateerd, miste de benodigde intriges en de film leek te veel op goed geluk gemaakt te zijn ('t bleef allemaal te veel hangen). John Travolta vond ik trouwens goed spelen.