• 8.223.633 stemmen

Pastorali (1975)

Drama | 95 minuten / 100 minuten (Sovjet-Unie)

Genre: Drama

Speelduur: 95 minuten / 100 minuten (Sovjet-Unie)

Alternatieve titels: Pastoral / Pastorale / Пастораль

Oorsprong: Sovjet-Unie

Geregisseerd door: Otar Iosseliani

Met onder meer: Nana Ioseliani, Tamar Gabarashvili en Mikhail Naneishvili

IMDb beoordeling: 7,2 (477)

Oorspronkelijke taal: Georgisch

Over Pastorali

In 'Pastorali' trekt een groepje jonge muzikanten voor een paar maanden de stad uit, naar een klein dorpje in het noorden van Georgië, waar de mensen een taal spreken die door nog geen half miljoen mensen verstaan wordt. Ze vinden onderdak bij een vrachtwagenchauffeur en zijn gezin. Zowel voor de musici als voor de dorpsbewoners betekent hun verblijf contact met een andere cultuur. Een van de dochters van de vrachtrijder vormt de verbindende schakel tussen de twee culturen. Ze laat de musici allerlei 'geheimen' van het platteland ontdekken en leert van hen musiceren.

image

avatar van beavis

beavis

• 12054 stemmen

stad vs platte land in mooie beelden en boeiende karakters (hoewel sommige slechts een schets zijn, zou ik het zeker geen karikaturen, die je in dit type film wel had kunnen verwachtten, willen noemen), toch lukt het de film niet om me écht te raken of iets bijzonders te worden.

De Franse DVD laat helaas wel veel dialoog onvertaald... de beeldtaal zit nu echter wel zó in elkaar dat ik niet denk dat ik veel subtiliteiten heb gemist... maar licht frustrerend was het zeker