The Shakedown (1959)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door John Lemont
met Terence Morgan, Hazel Court en Donald Pleasence

Gangster Augie Cortona wordt ontslagen uit de gevangenis en claimt opnieuw zijn plaats in de onderwereld van zijn vroegere gangstermaat Gollar, die tijdens Cortana's afwezigheid de controle over zijn illegale zaken heeft overgenomen en wil houden, en Cortana in de kou heeft laten staan. Cortana loopt tegen de werkloze fotograaf Jessel Brown aan en ze werken samen om Gollar en diens bodyguard David Spettique te chanteren met Browns foto's. Cortana loopt tijdens een drinkpartij aan tegen Mildred Eyde, Gollars aantrekkelijke vriendin maar ook undercover-agent, wat in elk geval nadelig voor Gollar uitpakt.