Uahan Segye (2007)

Zuid-Korea
Komedie / Drama

geregisseerd door Jae-rim Han
met Kang-ho Song, Dal-su Oh en Je-mun Yun

In-gu is de baas van een criminele organisatie die niet terugdeinst voor een beetje geweld. Daarnaast is hij een zorgzame echtgenoot en vader. Zijn puberende dochter schaamt zich dood voor het beroep van haar vader en blijft het liefst zoveel mogelijk uit zijn buurt. Zijn vrouw is ook niet zo blij met zijn activiteiten en vraagt hem regelmatig een stabiele baan te zoeken. In-gu blijft echter vol overgave leiding geven aan het syndicaat. In de overtuiging dat een goede vader hard moet werken en voor het eten op tafel moet zorgen. Echter na verloop van tijd zitten de familie problemen steeds meer in de weg van zijn werk.

avatar van Bacon
Deze film toont grotendeels het leven "achter de schermen" van de Koreaanse gangster.

Een aantal bekende acteurs, een aardig plot en een aardige uitwerking.
Het weet allemaal wel redelijk te boeien, maar naar mijn mening ontbreekt er toch iets om het tot een echt goeie film te maken.

Daarom 2,5*