Cheob-sok (1997)

Zuid-Korea
Romantiek

geregisseerd door Yoon-Hyun Chang
met Suk-kyu Han, Do-yeon Jeon en Sang Mi Chu

Een vrouw die verliefd is op de vriend van haar vriendin en een man die zijn ex niet kan vergeten ontmoeten elkaar via internet. Na verloop van tijd leren ze elkaar steeds beter kennen en besluiten ze elkaar te ontmoeten.

Ik wilde deze film vooral zien, omdat ie het debuut markeert van Do-yeon Jeon, in mijn ogen een van de beste Koreaanse actrices van de laatste decennia. Zij stelt niet teleur, maar de films zelf is geen hoogstandje. Het is veeleer een doorsnee romance, die er bij gebrek aan ontwikkelingen in het middengedeelte plagerig lang over doet om zijn onvermijdelijke ontknoping te bereiken.