Le Secret d'Hélène Marimon (1954)

Alternatieve titels: Il Segreto di Elena | The Secret of Helene Marimon | Il Tradimento di Elena Marimon

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Henri Calef
met Isa Miranda, Franck Villard en Jean Debucourt

De Eerste Wereldoorlog: de diepe vriendschap van vier militairen is aanvankelijk verstoord door de aankomst van de oudere Marimon, die later aanvaard wordt als een broer. In Parijs leidt Giacomo een paradijselijk leven met een mooie vrouw Hélène. Hij komt te weten dat zij de echtgenote was van Marimon, die teruggekeerd is naar het slagveld. Wanneer Giacomo haar vertelt dat haar vroegere man omgekomen is, wordt Hélène erg verdrietig en ze verlaat hem. Maar ze verwacht een kind van Giacomo...