Caroline Chérie (1968)

Frankrijk / West-Duitsland / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Denys de La Patellière
met France Anglade, François Guérin en Bernard Blier

Caroline, bijgenaamd "Chérie", is van een edele maar arme familie. Op de dag van de val van Bastille geeft zij haar lichaam en ziel aan Gaston. Nochtans, na de raad van haar vader, huwt zij George, die oud en rijk is. De revolutie gaat verder; vele edelmannen worden naar de guillotine geleid, evenals sommige revolutionairen die van verraad worden beschuldigd. George vlucht om zijn hoofd te redden, maar Caroline wordt gearresteerd. Met de hulp van Gaston wordt ze uiteindelijk vrijgelaten. Gaston wordt evenwel lid van de troepen van Napoleon. Na de dood van Robespierre bedaart de situatie en keert George terug naar Caroline, maar zij verlaat hem en zoekt haar ware liefde op..