• 11.464 nieuwsartikelen
  • 9.040.491 stemmen

Kate Plays Christine (2016)

Documentaire / Biografie | 112 minuten

Genre: Documentaire / Biografie

Geregisseerd door: Robert Greene

Met onder meer: Kate Lyn Sheil, Stephanie Coatney en Michael Ray Davis

Gesproken taal: Engels

Plot Kate Plays Christine

Op 15 juli 1974 zet Christine Chubbuck tijdens een live-uitzending een pistool tegen haar hoofd en trekt de trekker over. Nu, vier decennia later, is actrice Kate Lyn Sheil zich op vraag van regisseur Greene aan het voorbereiden voor een rol als Chubbuck. Ze reist naar Florida, gaat naar betrokken plaatsen en praat met mensen die haar kenden in een poging om het mysterie en de betekenis van Christines tragische einde te vatten. Tegelijk probeert ze zich ook mentaal als actrice voor te bereiden op haar rol en probeert ze zich de geestestoestand van Christine helemaal eigen te maken.

logo tmdbimage

avatar van tattoobob

tattoobob

Lijkt mij er boeiend.....zeker eens kijken.

avatar van John Milton

John Milton

Volgens mijn podcast guys was Christine (2016) beter, maar hoe dan ook interessant om ze beide te zien. Mooie companion piece.

avatar van tattoobob

tattoobob

John Milton schreef:

Wat ik hoorde was Christine (2016) beter, maar hoe dan ook interessant om ze beide te zien.

Dat lijkt mij ook.

avatar van mrklm

mrklm

Gelaagde, verontrustende documentaire volgt actrice Kate Lyn Sheil tijdens haar voorbereiding op het spelen van Chrstine Chubbuck, een nieuwslezeres die in 1974 tijdens een live-uitzending zelfmoord pleegde en één van de belangrijkste inspiratiebronnen was voor de filmklassieker Network. Kate verdiept zich in haar rol door af te reizen naar de omgeving van Christine woonde en spreekt met mensen die contact met haar hadden en probeert de laatste dagen uit Christines leven te construeren. Daarbij maakt Kate tevens gebruik van psychologische experts die inzicht geven in de depressie waar Christine mee kampte. Greene volgt Kate tijdens haar confronterende emotioneel loodzware reis en weet je als kijker mee te trekken in de uiterlijke en innerlijke transformatie die deze actrice doormaakt. Het einde is ontluisterend en biedt zeer veel stof tot napraten. Een uniek, niet te missen meesterwerk.