Imputazione di Omicidio per uno Studente (1972)

Alternatieve titel: Chronicle of a Homicide

Italië

geregisseerd door Mauro Bolognini
met Massimo Ranieri, Martin Balsam en Valentina Cortese

Tijdens een studentenopstand komen een ambtenaar en een jonge man om. Volgens de politie is Massimo verantwoordelijk voor de dood van de ambtenaar en moet hij naar de rechtbank. De rechter Sola, die met het onderzoek wordt belast, ontdekt tot zijn verrassing dat zijn zoon Alfio de ware dader is. Hij heeft de moed niet om zijn eigen zoon gevangen te zetten, laat Massimo ontsnappen, geeft zijn ontslag en werpt het bewijsmateriaal van Alfio's schuld in een rivier...

avatar van Darbie
Imputazione Di Omicidio Per Uno Studente ...... dat klinkt om je vingers bij af te likken.
Maar de titel dekt de lading niet.

Ik had het idee dat ik naar een slappe ( en goedkoop gefilmde) Amerikaanse doorsnee politie-serie zat te kijken.
Geen bezieling, geen boeiend gebracht verhaal,geen diepgang, geen finesse....helemaal niets.

Pretentieuze Slappe Prut. Niets meer en niets minder.