• 8.262.086 stemmen

We Are Together (Thina Simunye) (2006)

Documentaire | 83 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Zuid-Afrika

Geregisseerd door: Paul Taylor

Met onder meer: Slindile Moya, Mbali, Paul Simon

IMDb beoordeling: 7,7 (220)

Plot We Are Together (Thina Simunye)

Net als veel andere Zuid-Afrikaanse kinderen verloor Slindile haar ouders aan aids. 'We Are Together (Thina Simunye)' is een portret van het twaalfjarige meisje en haar vrienden van het koor van het Agape weeshuis. Regisseur Paul Taylor en zijn crew volgen Slindile en haar vrienden over een periode van drie jaar. Met behulp van de popster Zwai Bala nemen ze in Durban een promotie-cd op en uiteindelijk geven ze een concert in New York, met onder meer Alicia Keys en Paul Simon.

avatar van JDSsmetje

JDSsmetje

• 2074 stemmen

Zeer indrukwekkende documentaire met een heel zuivere toets. Het dagelijkse leven in Afrika vond ik eigenlijk nog het interessantst maar de muziek is ook zeer mooi meegenomen en mag niet ontbreken. Enorm boeiend.

avatar van Robi

Robi

Documentaire over een groot gezin in Zuid-Afrika. De ouders zijn inmiddels overleden aan AIDS en de jongste kinderen wonen sindsdien in weeshuis Agape. Wat volgt is een erg lange en saaie film waarin vooral erg veel gezongen wordt. Ook al zitten er zeker erg mooie emotionele momenten in de film. Er zit echter ook een groot gat in de film. Het kwam op mij over dat de filmploeg na de brand het weeshuis eigenlijk opgegeven had en was vertrokken. Maar toen bleek dat er ineens belangstelling vanuit Amerika was, hebben ze die oude beelden toch maar weer uit de kast gehaald om de documentaire alsnog af te maken. Aan de Zuid-Afrikanen zelf ligt het niet. Ik heb meer moeite met de makers achter deze film, ook al zullen hun bedoelingen vast wel goed zijn geweest en hebben ze deze weeskinderen in ieder geval waarschijnlijk wel erg goed geholpen dankzij deze documentaire.