• 8.517.822 stemmen

Jesus Town, USA (2015)

Documentaire | 95 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Billie Mintz en Julian T. Pinder

IMDb beoordeling: 5,6 (157)

Plot Jesus Town, USA

Al 88 jaar voeren de inwoners van een klein stadje in Oklahoma jaarlijks het passiespel op. Jesus Town, USA is een lichtvoetige documentaire over de verwarring die ontstaat in de zeer vrome gemeenschap in de Amerikaanse Bible Belt. De jaarlijkse opvoering van het passiespel wordt bedreigd doordat de beoogde hoofdrolspeler zichzelf een existentiële vraag stelt: mag hij, als zelfverklaard boeddhist, de rol van Jezus wel vertolken? In het verleden kon de voorstelling rekenen op bezoekersaantallen die de 200.000 ruim overtroffen, maar tegenwoordig breken de producent en de regisseur zich het hoofd over de teruglopende publieke belangstelling; een wankelmoedige hoofdrolspeler is het laatste waar ze behoefte aan hebben.

avatar van Decec

Decec

stinissen

Woensdag 6 april om 22:55 uur op NPO 2

stinissen (crew films & series)

Decec schreef:

stinissen

Woensdag 6 april om 22:55 uur op NPO 2

Thx.

avatar van MauriceMankes

MauriceMankes

Zeer geestige "documentaire"; geheel gebouwd rond twee ogenschijnlijk losse pijlers: de aard van het christelijk bewustzijn van een gemeenschap en de "coming out". Dit veronderstelt dat de kijker wel iets met in elk geval één van de twee heeft.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

• 11913 berichten

Ik weet niet of het zo bedoeld was, maar ik vond het een aardige spoof, althans, in ieder geval een zwaar geënsceneerde docu, met een boodschap die ik eigenlijk niet zou verwachten bij de E.O.

Wellicht onbedoeld grappig. 3*

avatar van Rmie

Rmie

Gezien via NPO 2doc. Het is geen documentaire maar reli- propaganda.

Ik kan deze film voor niet christenen zeker afraden.