LOL (2006)

Komedie / Drama

geregisseerd door Joe Swanberg
met Joe Swanberg, C. Mason Wells en Kevin Bewersdorf

Alex, Tim, en Chris kijken naar de vrouwen in hun leven door de dimensies van een computer-scherm of door de camera van een mobiele telefoon. Ze worstelen met het vinden van een goede balans tussen hun online fantasieen, en verslavingen, en wat er van hun wordt geëist van het echte leven.

avatar van Inland Rabbit
Ja, vrij goed.
Een uitvergroting van de invloed die de moderne technologie op ons sociale leven kan hebben. Daar ligt ook een tikje humor verscholen, want het word wel erg uitvergroot. Aan de andere kant is de fixatie op deze techniek wel heel pijnlijk om te zien, want er zit toch een kern van waarheid in.

De kans om mensen makkelijk te ontmoeten is er zeker, met alle mogelijkheden die er tegenwoordig zijn, maar de kans op miscommunicatie en vergroting van afstandelijkheid is net zo groot, als je steeds minder persoonlijk contact aangaat en veilig achter een schermpje blijft zitten, of tekstberichtjes blijft sturen.

Wel een film die me doet af vragen, of ik niet veel te veel achter dit ding doorbreng, teveel korte smsjes stuur en ga zo maar door.

avatar van Naomi Watts
Helaas, het moest er een keer van komen. Een Swanberg die me totaal niet bevalt (en dan moet Hannah nog komen). Erg jammer, maar ook hier geldt weer dat Swanberg's ideeën interessant zijn maar de gewenste uitwerking weet ie het hier niet te geven. De disconnectie d.m.v. de technische ontwikkeling is vooral erg makkelijk en nogal kort door de bocht, terwijl Swanberg normaal zo enorm subtiel is. Dit had ie bij zijn eerdere films blijbaar nog niet onder de knie. De people making sounds, die wel erg nadrukkelijk in de film zitten werken ook niet echt mee. Sowieso is die hele muzikant maar een droplul.