Lola Versus (2012)

geregisseerd door Daryl Wein
met Greta Gerwig, Joel Kinnaman en Bill Pullman

Het verhaal gaat over Lola (Gerwig) die slechts enkele weken voor haar huwelijk gedumpt wordt door haar verloofde (Kinnaman). Met de hulp van haar beste vrienden Henry (Linklater) en Alice (Lister-Jones) begint Lola aan een reeks onverwachte ontmoetingen in een poging haar plaats te vinden in de wereld als een alleenstaande vrouw die de dertig nadert.

avatar van Franklin1975
Ik wil hem alleen al zien vanwege New York, waar ik over ruim 2 maanden naar toe ga op vakantie. New York is geen vakantie, maar een belevenis.

The studio that brought you "500 days of summer" . Kan niet wachten!!

Hele leuke film, hier en daar erg herkenbare momenten .
Zeker Gerwig doet het goed in deze film.

Niet zozeer een comedy dat je het bescheurd van het lachen, gewoon een goed verhaal met hier en daar domme momenten van Gerwig. Mooie film die makkelijk wegkijkt met een wijntje erbij

avatar van eppy
Wat was dit een saaie rotfilm...

avatar van Baasje
Helemaal niks

avatar van james_cameron
Leuke romantische komedie, met de flink aan de weg timmerende Greta Gerwig in de hoofdrol. Zij is even grappig en onbeholpen als altijd en de film profiteert van een degelijke supporting cast, waaronder Debra Winger en Bill Pullman. Door de spitsvondige dialogen, een soundtrack vol alternatieve pop/rock en sporadisch inventief camerawerk heeft de film een 'indie'-achtige sfeer, maar inhoudelijk is het toch wel behoorlijk mainstream. Soms aan de wat flauwe kant, maar grotendeels grappig en zeer onderhoudend.

avatar van Elizannthe
Redelijke film over liefde van 25+ en de bijbehoren strubbelingen, onzekerheden enzo.
Wel aardig om te zien, geen knaller.

Boven het gemiddelde uitstijgende tragie/komedie met op sommige momenten zeer herkenbare gebeurtenissen. Greta Gerwig als Lola steelt de show in deze best aardige film. Ook leuk om bv Debra Winger en Bill Pullman weer eens te zien in dit geval als de vader en moeder van Lola.

avatar van blurp194
Greta Gerwig is vooral heel aandoenlijk, ontwapenend met haar onhandige gedoe - niet alleen dat ze af en toe van de stoep valt, maar ook dat ze af en toe wat uitflapt, en af en toe een wat onhandige keuze maakt voor haar chaotische leven. Heel herkenbaar. En erg knap hoe je in het verhaal meegezogen wordt - en dat je ondanks dat het eigenlijk grotendeels over niks gaat toch geboeid blijft. En daarbij nog leuke dialogen met af en toe best goeie observaties, prettige muziek op de soundtrack, mooie omgeving - leuk filmpje. Mag ik graag zien.

Meer een middelmatig en clichématig drama, bestemd (denk ik) voor een vrouwelijk publiek, dan een komedie. Een verhaal over een jonge vrouw, die alles behalve gelukkig in de liefde is (zij wordt gedumpt door haar verloofde) en onzeker over haar werk, zodat ze, hoe kan het ook anders, in een depressie verzeild raakt en haar leven weer op de rail moet zien te krijgen. Hoewel enkele scènes potentie hebben, had het plot toch een beetje slimmer kunnen zijn. De saaie muziek draagt ook al niet bij tot wat meer vermaak.

avatar van breedbeeld
Een Greta Gerwig vehicle dat niet kon boeien.Op een gegeven moment heb je al de bloesjes en wat zo meer aan en uitgetrokken wel gezien. Over exposure maar dan in één film.Verder valt er niet veel te beleven dan behalve wat leuke momentjes met Alice.

avatar van cantforgetyou
Deze film heeft het niet niet. De grappen zijn niet leuk. De acteurs zijn onbekend en onervaren. Geen leuke soundtrack. Gewoon allemaal net niet. Dus geen voldoende.

Malick
Heb nu drie (Greenberg + To Rome with Love = 1) films gezien waarin Greta Gerwig een (hoofd)rol had en elke keer speelt ze dezelfde onhandige, onzekere, dolende, besluiteloze studente. Typecasting of kan ze gewoon niet meer? Laten we hopen van niet.

Lola Versus heeft trouwens nauwelijks nog iets te maken met het mumblecore-stroming.

avatar van Inland Rabbit
Ben het met je eens over typecasting. Heb geen hekel aan typecasting, maar dan moet de acteur/actrice in kwestie wel goed zijn in hetgeen hij/zij doet en dat idee heb ik bij haar nog niet zo. Meer een gevalletje van toevallig de goede mensen kennen?

avatar van nightbreed
Verrassend leuke en frisse film. Zeker 283 keer leuker dan de gemiddelde rom-com.

avatar van Aapje81
Dertigers Dilemma

Lola Versus haakt prima in op dertigers van deze tijd. Wazige zelfhulpboeken en pretentievol op zoek zijn naar jezelf om uiteindelijk uit te komen op hetzelfde punt waar iedereen uitkomt. De film wordt echter bijzonder fris gebracht en af en toe heb ik hard kunnen lachen om de herkenbaarheid van een aantal dialogen.

Boven gemiddeld

avatar van rox91
Aardig filmpje wat lekker wegkijkt, maar niks bijzonders.

avatar van danuz
Kan opzich nooit genoeg van dit soort filmpjes krijgen. Na even te acclimatiseren - je beland wéér tussen de 20something New Yorkers - ontpopt er zich een fijn verhaal over een stel eind twintigers en hun problematiek (denk Girls/mumblecore en je kan de film zo ongeveer dromen). Wel altijd 'hoopvol' door humor, met een prettige spelende Gerwig (inderdaad een beetje een typecast, want dit soort rollen zijn wel echt op haar lijf geschreven) en fijne regie. Geen erg opvallend filmpje verder, maar zoals ik begon: ik kan hier bijna altijd wel naar kijken.

Matige komedie (ik heb nauwelijks moeten lachen), die in mijn ogen ook meer weg heeft van een luchtig drama.

Het dertien in een dozijn verhaal (vooral bedoeld voor vrouwen) stelt eerlijk gezegd weinig voor en is ook wel cliché, maar de uitvoering ging nog wel en dat is vooral te danken aan de altijd schitterende locatie New York maar ook aan Greta Gerwig die de rol van "Lola" leuk speelt. Ze duikt overigens regelmatig in bed met mannen, maar al die scenes zijn vrij preuts opgenomen. De overige cast speelde best verdienstelijk en vooral de leuke Zoe Lister Jones in de rol van "Alice". Ondanks dat de film maar iets van 80 minuten duurt was hij toch langdradig en geregeld ook wat saai. Het einde was overigens wel aardig en bevat misschien ook wel de leukste scene van de hele film, namelijk toen Lola op enorm hoge hakken liep (zag er fraai uit) en viel

Al met al leuk om eens gezien te hebben, maar meer ook niet. Dit is ook zo'n typische film die je weer snel vergeten bent en eerlijk gezegd is dat ook niet erg.

Matige film over een vrouw die drie weken voor haar huwelijk gedumpt wordt door haar vriend. Het verhaal zelf weet niet echt te boeien, voornamelijk omdat je de ontwikkelingen allemaal al eens eerder hebt gezien. Slecht is het niet, de film bevat wel een aantal vermakelijke scenes en vooral de frisse Greta Gerwig maakt de film nog wel het bekijken waard. Net geen 3.0 sterren.