The Sounds of Silents - Der Stummfilmpianist (2006)

Duitsland / Tsjechi√ę
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Ilona Ziok
met Willy Sommerfeld, Walter Raffeiner en Doris Sommerfeld

Met zijn 102 levenslustige jaren is professor Willy Sommerfeld ongeveer net zo oud als de cinema. Hij was één van de vele pianisten die in de beginjaren van de cinema de bewegende beelden voorzag van live muziek in de filmzalen. Wanneer de stille cinema in de zeventiger jaren werd herontdekt, was dat ook tegelijkertijd de herontdekking van de kunsten van Willy Sommerfeld. Onder andere zijn vrouw Doris en zoon Sebastian vertellen over het leven en de carriere van Willy Sommerfield, die nog steeds films live begeleidt met zijn piano.

avatar van lebowski
Afgelopen maand is hij in stilte overleden, lees ik net, op de bepaald gezegende leeftijd van 103.