Un Poliziotto Scomodo (1978)

Alternatieve titel: Convoy Busters

Italië
Misdaad

geregisseerd door Stelvio Massi
met Maurizio Merli, Olga Karlatos en Massimo Serato

Bij een onderzoek naar de moord op een tienermeisje gebruikt rechercheur Olmi brute en gewelddadige methodes om de daders te vinden. Als hij erachter komt dat de regering betrokken is bij de zaak, wordt hij prompt overgeplaatst naar een nietig dorpje. Het dorpje blijkt echter niet zo misdaad vrij als gedacht en Olmi kan zich dus weer uitleven met de criminelen.

avatar van Quentin
Een van de twee films van Massi die voor de internationale markt de titel 'Convoy Busters' draagt, de andere is 'Poliziotto sprint' aka. "Highway Racer" uit 1977.

avatar van Quentin
Verhaal heeft weinig om het lijf maar Maurizio Merli is charismatisch en het tempo is hoog. Enorm vlot en behoorlijk spectaculair vertelt door Stelvio Massi. 3,25*