Elbe (2006)

Duitsland

geregisseerd door Marco Mittelstaedt
met Henning Peker, Thomas Jahn en Steffi Kühnert

Na twintig jaar verliezen de twee vrienden Kowsky en Gero hun baan bij een rederij in Dresden. Kowsky komt er al snel achter dat zijn vrouw een nieuwe vriend heeft en hem wil verlaten, en dat hij niet in staat is te communiceren met zijn zoon. Gefrustreerd verdrinkt en vergokt hij al zijn geld. Gero daarentegen staat met zijn benen vaster op de grond. Met zijn zeilboot vaart hij verliefde stelletjes rond. Echter, de zaken gaan niet zo goed als gehoopt en al spoedig willen zijn crediteuren de zeilboot in beslag nemen. Woedend vertrekt Gero met zijn boot richting Hamburg, met tegenzin neemt hij zijn oude vriend Kowsky mee. Hun straat is de Elbe, hun voertuig is Gero's zeilboot, en ze worden achtervolgd door hun verleden.