Portrait of a Marriage (1990)

Verenigd Koninkrijk / Nieuw-Zeeland
Drama / Romantiek
219 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Stephen Whittaker
met Janet McTeer, Cathryn Harrison en David Haig

'Portrait of a Marriage' gaat over de gepassioneerde relatie tussen Vita en Violet, twee uitbundig levende vrouwen uit de adellijke kringen in Engeland. Vita en Violet zijn twee echte buitenbeentjes. Iedereen praat over hen, niet zozeer omdat ze lesbisch zijn maar vanwege hun krachtige persoonlijkheden en hun aanstekelijke levenslust.

avatar van mooiweer
wat kunnen ze in groot brittannie toch mooie series maken.

een prachtig verfimd en gefilmd verhaal met sterke acteerprestaties

avatar van villasappho
Een schitterende serie over 2 homoseksuele ouders, Vooral de kant van de moeder is in beeld. Mijn favoriete deel is deel 2. Het gevoel dat het me geeft wanneer ik denk aan hoe goed ik het nu heb, invergelijking met vroeger toen 1 van de 2 vrouwen zich als man voor moest doen om "normaal" te kunnen leven. 5

avatar van Mads Smikkelsen
Mixed emotions, de vraagt komt bij me op waarom die vrouw in hemelsnaam kinderen had gewild, gekregen. Ik vind haar behoorlijk egoistisch en dat irriteerde me behoorlijk. Ik heb geen moeite met homosexualiteit, maar kinderen zijn niet hetzelfde als een paar oude schoenen, ze gedraagt zich als een ijspegel t.o.v. hen. Het is en blijft natuurlijk maar een film en maar een verhaal!!
Verder prima serie, goed geacteerd en mooie beelden, kostuums en mooi Engeland.

avatar van Dutchfan
Schitterend verfilmd en werkelijk fantastisch geacteerde serie.
De eerste twee delen vond ik wel beduidend minder dat de laatste twee.

Het echt gebeurde verhaal wordt waarheidsgetrouw verteld.

Heel mooi.

Voor de fans van deze serie is het de moeite waard om over de affaire te lezen op internet,ook kan je lezen wat er in de latere jaren met de dames is gebeurd.

avatar van Darbie
Zeer fraaie Britse productie.

Volgens mij is het een voordeel iets af te weten over de levens van Vita Sackville-West, Violet Trefusis en Vita's echtgenoot Harold Nicolson, als je deze prachtige miniserie gaat bekijken

Google ze maar eens, daar ben je de nodige uurtjes zoet mee.

gauke schreef:
een prachtig verfimd en gefilmd verhaal met sterke acteerprestaties

Een, zeker voor 1990, gedurfd, luxueus, luisterrijk maar tegelijk neerslachtig televisiedrama over een schijnhuwelijk, hoe liefde en lust een huwelijk uit balans kan brengen en over de relatie tussen twee ongeremd levende vrouwen. De liefde tussen hen wordt realistisch en gepassioneerd in beeld gebracht. De complexe personages worden door een geweldige cast gespeeld. Maar ook de regie, het camerawerk, de decors en de soundtrack zijn top.
Deze televisiefilm werd destijds in de USA sterk gecensureerd getoond.

avatar van Darbie
villasappho, deze miniserie gaat niet over 2 homosexuele ouders, maar over 2 bisexuele ouders.

It makes a difference !!

avatar van Ayres
Wat begint als een veelbelovend drama, verliest zichzelf steeds verder in een neerwaartse spiraal van onbegrijpelijke herhaling. Deze miniserie lijkt last te hebben van een persoonlijkheidsstoornis in het dramatische spectrum. Na een tijdje worden de personages irritant en verlies je het kleine beetje sympathie dat je nog had. Er had zo veel meer in dit drama kunnen zitten.