Centochiodi (2007)

Alternatieve titel: One Hundred Nails

Italië

geregisseerd door Ermanno Olmi
met Raz Degan, Luna Bendandi en Amina Syed

Een jonge en briljante professor aan de universiteit van Bologna raakt betrokken bij een delicate zaak, waardoor hij de universiteit zal moeten verlaten. Hij laat alles achter zich en reist naar de Po-vlakte waar hij een oude ruïne ontdekt en het besluit te bestuderen. In de omgeving ontmoet hij diverse mensen, waaronder nieuwe vrienden en relaties. Bewust tracht de professor de benauwde wereld van zijn boeken om te gooien in contact met echte mensen.

FisherKing
Erg benieuwd naar deze film. Wanneer komt ie naar Nederland, Distributeurs ?

IFFR.

Jongeman komt iets te weten door een voorval en stelt een daad die hem zijn leven anders zal laten invullen. Aardige dialogen, mooi gefilmd en zelfs grappig.