Fools for Scandal (1938)

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Mervyn LeRoy en Bobby Connolly
met Carole Lombard, Fernand Gravey en Ralph Bellamy

Platzakke René en rijke acterende toeriste Kay ontmoeten elkaar in Parijs, delen een taxi en gaan samen eten. Hij is gek op haar maar zij reist al snel terug naar Londen. René besluit haar te volgen en neemt zonder dat zij het weet een baan in haar keuken. Dit veroorzaakt een rel, vooral als Philip, die met Kay wil trouwen, René wil lozen.

avatar van Dutchfan
Deze film wordt door filmkenners gezien als de slechtste film van actrice Carole Lombard.

Ik ben het hier niet mee eens,maar de feiten zijn wel dat de film een enorm grote flop was en dat Lombard na deze film geen komedies meer wilde spelen en pas drie jaar later speelde ze nog eenmaal in een komedie "Mr and Mrs Smith" van Afred Hitchcock.

Dit verhaal over een Fransman die verliefd word op een schatrijke Amerikaanse filmdiva heeft zijn aardige momenten,maar vooral de diner-scene aan het eind van de film is flauw en duurt te lang.

Verder best wel een aardige komedie en zeker niet de flop waar de critici het over hadden.