• 8.262.318 stemmen

Alternatieve titel: The Sidehackers

Geregisseerd door: Gus Trikonis

Met onder meer: Ross Hagen, Michael Pataki en Diane McBain

Plot Five the Hard Way

"HARD RIDERS! Mounted on Burning Steel! ... with only their leathers between THEM and HELL!"

Rommel is een 'sidehacker', oftewel een bakkenist: hij moet op een motor met zijspan voor tegenwicht zorgen. De mentaal instabiele JC, leider van een bende, raakt van Rommel en zijn werk onder de indruk en benadert hem vriendschappelijk. De vriendin van JC benadert Rommel echter meer dan vriendschappelijk, maar krijgt nul op rekest. Uit woede scheurt ze wat van haar kleren en doet leugenachtig verhaal over verkrachting en mishandeling bij JC, die niet aarzelt om wraak te nemen...

imageimage

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Bizar slechte film met allemaal vervelende karakters, op eentje na dan, maar die legt helaas veel te snel het loodje. In de niet-MST3K-versie schijnt er ook nog een beruchte verkrachtingsscene in voor te komen. 1*

avatar van otherfool

otherfool

Haha die suffe zijspanfilm, ja die herinner ik me nog wel. Ultiem slechte film met de onverbeterlijke Ross Hagen. Vooral de scene waarin-ie met z'n vriendinnetje in slowmotion van een heuvel rolt is priceless...

1*.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

@ de voorgaande meningen: vreemd. Ik vond dit echt een goede film en vermakelijk op z'n minst!

Natuurlijk in het straatje 60s cult & revenge, dus dik aangezet, geen groot budget en een tamelijk dun verhaal. Maar de uitwerking mag er zijn. Het tempo zit er behoorlijk in, met een geweldige soundtrack (of songkeuze, dat weet ik eigenlijk niet), prima tot uitstekend (passend) acteerwerk met leuke, kleurrijke karakters en de scenes die qua 'happy'-uitstraling dik aangezet zijn, werken wel door het contrast met de dramatische stukken, zoals op het einde of wanneer Rommel bij zijn collega in huis de twee spelende kinderen ziet/flashbacks krijgt.

Ten laatste nog een pluim voor Michael Pataki die als JC een heel verdienstelijke bad guy neerzet.

Dikverdiende 3,5*.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Ik maak er toch drie sterren van. In mijn enthousiasme bij het zien van iets vermakelijks ná zoiets slechts als 'Erotic ghost: siren' toch iets te ver doorgeschoten.

avatar van mrklm

mrklm

De zijspansportwereld zal niet gejuicht hebben bij het aanschouwen van deze thriller (?) over een aantal zijspanners. De zijspansequenties zijn saai gefilmd, matig gemonteerd en vooral lang. Maar ja, het verhaal is dan ook zo flinterdun (en oninteressant) dat het nodig was om te tijd op te vullen met dergelijke nonsens. Het is een wraakverhaaltje met een belachelijke (want zeer slechte geacteerde) schurk en hoewel dat aanvankelijk nog wel eens kan leiden tot onbedoeld grappige momenten, gaat ook dat al snel de keel uithangen.