Svein og Rotta (2006)

Noorwegen
Familie

geregisseerd door Magnus Martens
met Thomas Saraby Vatle, Celine Louise Dyran Smith en Luis Engebrigtsen Bye

Wat doe je als je beste vriend een rat is, terwijl mensen helemaal niet van ratten houden? Sven en zijn ratje Halvorsen kunnen maar niet duidelijk maken dat ratten cool zijn. Melissa, een nieuw meisje in de klas, stelt voor om mee te doen aan de jaarlijkse huisdierenwedstrijd. Maar Halvorsen loopt weg! Dan gaan ook Svens ouders zich er mee bemoeien. Sven zit behoorlijk in de penarie.

Kinderen en dieren, dan denk je toch meteen aan Disney? Mis, dus, want dit is een Noorse productie. Soms kreeg ik de indruk dat bepaalde bewegingen van de rat door de computer waren bewerkt, maar ik twijfel of dat zo is. Plezierig om te zien en dat niet alleen voor personen onder de 18 jaar!
Nu nog het vervolg te pakken zien te krijgen.

ags50 schreef:
Nu nog het vervolg te pakken zien te krijgen.

Echt een super film..!!

maar soms zag je idd een animatie rat, dat vond ik wel heel erg nep.

avatar van Phantasm
Doorsneefilm voor de jeugd die het wel mooi zullen vinden.