Hachimitsu to Kurôbâ (2006)

Alternatieve titels: Honey & Clover | Hachimitsu to Clover

Japan
Romantiek / Drama

geregisseerd door Masahiro Takada
met Shô Sakurai, Yû Aoi en Yûsuke Iseya

Takemoto is een student aan de kunstacademie onder professor Hanamoto. Op een van Hanamoto's feestjes ontmoet Takemoto Mayama, Yamada en Hagu. De vijf zijn binnen de kortste keren onafscheidelijk. Er komen echter barstjes in hun vriendschap wanneer romantische problemen zich voordoen.

Mooi!

Had er niet zoveel van verwacht, dit soort anime/manga adaptaties zijn vaak nogal snel en goedkoop in elkaar gedraaid, maar de geweldige cast en een paar krachtige scenes zorgen dat dit drama makkelijk boven de middelmaat uitstijgt.

Lekker coming of age filmpje dat mooi een aantal warme aspecten van jeugd en opgroeien weet te vatten. Wel een rozig filmpje dat zich eerder richt op de mooie kanten, maar daarmee wel een heerlijk relax sfeertje weet te bereiken.

Leuke personages, goeie soundtrack en een paar prachtige scenes, meer is er niet nodig om dit tot een sterke film te maken.

4.0* en een uitgebreide review