• 8.897.694 stemmen

Alternatieve titel: The Scarlet Flower

Oorsprong: Sovjet-Unie

Geregisseerd door: Irina Povolotskaya

Met onder meer: Marina Ilyichyova, Lev Durov en Aleksandr Abdulov

IMDb beoordeling: 6,7 (341)

Gesproken taal: Russisch

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Alenkiy Tsvetochek

Sovjet-Unie, honderden jaren geleden. Als een marktkoopman (Lev Durov) naar de markt gaat en vervolgens betoverd wordt, is het aan zijn drie dochters om hem te vinden en de betovering op te heffen. Eén van de dochters, Aljona (Marina Ilyichyova), wordt tijdens deze zoektocht verliefd op een boomgeest, die een betoverde prins (Aleksandr Abdulov) blijkt te zijn. Met de hulp van deze prins proberen Aljona en haar zussen hun vader te redden.

logo tmdbimage

avatar van wibro

wibro

Alleraardigst sprookje met een mooie dame Aljona geheten die verliefd was op een boomgeest dat een betoverde prins bleek te zijn. Bijzonder van dit sympathieke filmpje vond ik hoe we sommige dieren te zien kregen. Een roodborstje die zat op de kop van de kat en die dat allemaal wel best vond. Een hond die rondjes maakte om zijn hok waar hij niet in kon omdat een kip daarvan bezit genomen had. Een pauw die telkens weer opdook. Het paste allemaal zeer goed bij dit mooie Russische sprookje.