Rock All Night (1957)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Roger Corman
met Dick Miller, Abby Dalton en Robin Morse

Cloud Nine is een rock 'n roll bar die erg populair is bij de lokale hangjeugd. Maar dan wordt de bar overvallen door een stel ontsnapte moordenaars, die de jongeren gijzelen om de politie op afstand te houden. Het is aan de barman om zijn klanten uit de greep van de criminelen te redden.

Dick2008
Deze film nogeens gezien. Slechte film eigenlijk. De film begint met een aardig optreden van The Platters. Verder nogal goedkope soms lachwekkende film. Weinig overtuigend B-filmpje omlijst met matige rock and roll muziek.

Inderdaad een slechte film: het optreden van The Platters heeft eigenlijk geen functie en het verdere verhaal deugt op een aantal punten niet.
Toch vond ik het niet onplezierig om naar te kijken. Aardig sfeertje in het café, sommige typeringen zijn wel aardig. En natuurlijk zwart/wit. Het heeft wel wat ondanks vele tekortkomingen.