• 8.564.734 stemmen

Drama / Misdaad | 62 minuten

Genre: Drama / Misdaad

Geregisseerd door: Roger Corman

Met onder meer: Dick Miller, Abby Dalton en Robin Morse

IMDb beoordeling: 5,7 (365)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Rock All Night

"Some Have to Dance... Some Have to Kill!"

Cloud Nine is een rock 'n roll bar die erg populair is bij de lokale hangjeugd. Maar dan wordt de bar overvallen door een stel ontsnapte moordenaars, die de jongeren gijzelen om de politie op afstand te houden. Het is aan de barman om zijn klanten uit de greep van de criminelen te redden.

imageimageimage

avatar van Dick2008

Dick2008

Deze film nogeens gezien. Slechte film eigenlijk. De film begint met een aardig optreden van The Platters. Verder nogal goedkope soms lachwekkende film. Weinig overtuigend B-filmpje omlijst met matige rock and roll muziek.

avatar van cinema.rex

cinema.rex

Inderdaad een slechte film: het optreden van The Platters heeft eigenlijk geen functie en het verdere verhaal deugt op een aantal punten niet.

Toch vond ik het niet onplezierig om naar te kijken. Aardig sfeertje in het café, sommige typeringen zijn wel aardig. En natuurlijk zwart/wit. Het heeft wel wat ondanks vele tekortkomingen.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20396 berichten

Geen slechte film, maar verre van een goeie. Het begint uiteindelijk wel aardig met een optreden van The Platters en dan het personage Shorty (Dick Miller) dat buiten wordt gezwierd omdat hij heibel zoekt. Daarna is er veel gepraat tussen de barman en zijn klandizie en de klanten onderling die zo allemaal hun probleemjes hebben. Er zijn tussendoor nog wat muzikale intermezzo's. Miller blijft om een of andere reden mensen op de zenuwen werken en uitdagen met zijn gebabbel. Pas de laatste 20 minuten komt er wat meer actie met de twee criminelen die de hele zaak gijzelen. Een van de klanten wordt neergeknald omdat ie poogde te vluchten. Ik verwachtte meer van dit soort harde momenten, maar de criminelen deden eigenlijk niet veel bijzonders meer dan uitdagen met woorden. Miller speelde zijn spelletje verder door veel te praten en kritiek te geven zowel op de klanten (vooral dan de sterke mannen) als de criminelen die beide redelijk laf overkwamen. Hij had nog gelijk ook. Beetje dom hoe het werd afgehandeld eigenlijk.Naar het schijnt een favoriete film van Tarantino. Waar zitten al die Tarantino fans eigenlijk?