• 8.252.026 stemmen

The Future of Food (2004)

Documentaire | 88 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Deborah Koons

Met onder meer: Percy Schmeiser, Andrew Kimbrell, Dr. Charles M. Benbrook

Plot The Future of Food

The Future of Food biedt een diepgaand onderzoek over het patenteren van leven, en het wetenschappelijke proces van genetische manipulatie. Met als voorbeeld de VS en Canada worden landbouw, honger en overvloed in historisch en mondiaal perspectief geplaatst. De documentaire toont de verwevenheid tussen politiek en belangen van de biotechindustrie.

image

avatar van tsjidde

tsjidde

Nooit geweten dat het patenteren van o.a. planten dergelijke consequenties zou kunnen hebben. Shocking! Het grootste deel van de wereldwijde voedselketen is in handen van een handjevol superfirma's waar alles alleen maar om geld gaat. Bah.

De documentaire ziet er misschien een beetje lowbudget uit, maar ik vond het thema dermate aansprekend, dat dat me niet heeft gestoord.