The Future of Food (2004)

Documentaire

geregisseerd door Deborah Koons
met Percy Schmeiser, Andrew Kimbrell en Dr. Charles M. Benbrook

The Future of Food biedt een diepgaand onderzoek over het patenteren van leven, en het wetenschappelijke proces van genetische manipulatie. Met als voorbeeld de VS en Canada worden landbouw, honger en overvloed in historisch en mondiaal perspectief geplaatst. De documentaire toont de verwevenheid tussen politiek en belangen van de biotechindustrie.

Nooit geweten dat het patenteren van o.a. planten dergelijke consequenties zou kunnen hebben. Shocking! Het grootste deel van de wereldwijde voedselketen is in handen van een handjevol superfirma's waar alles alleen maar om geld gaat. Bah.

De documentaire ziet er misschien een beetje lowbudget uit, maar ik vond het thema dermate aansprekend, dat dat me niet heeft gestoord.