Escapement (1958)

Alternatieve titels: The Electric Monster | The Electronic Monster | Zex, the Electronic Fiend

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Sciencefiction

geregisseerd door Montgomery Tully en David Paltenghi
met Rod Cameron, Mary Murphy en Meredith Edwards

Jeff Keenan, verzekeringsagent, onderzoekt een auto ongeluk in Zuid-Frankrijk waarbij filmster Clark Denver om het leven kwam. Hij ontdekt dat Denver, en twee andere slachtoffers van mysterieuze sterfgevallen, Verna Berteaux kende. Ook waren alle stergevallen patiënt van een psychiatrische privékliniek waar zij een elektronische droomtherapie ondergingen. Wat hebben deze doden te maken met deze therapie en de eigenaar van de kliniek?