• 8.233.660 stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Stijn Coninx

Met onder meer: Marc Herremans

IMDb beoordeling: 7,5 (59)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Over To Walk Again

Marc Herremans' carrière kreeg een dramatische wending op 28 januari 2002. Hij komt tijdens een training ten val met als gevolg dat hij van aan zijn voeten tot aan de borst verlamd is. Twee maanden later hervat Marc zijn training. Hij wil binnen zes maanden terug aan de start staan van de Iron Man in Hawaï, als rolstoelatleet. Hij gelooft er bovendien vast in dat hij terug zal kunnen lopen. We volgen de indrukwekkende weg die Marc afgelegd heeft tussen het ongeval in januari 2002, en zijn aankomst bij de Iron Man in Hawaï in oktober 2006. Tussen alle trainingen door zet Marc zich in voor alle lotgenoten en verzamelt fondsen voor het onderzoek naar ruggemergletsels. Zijn ontmoeting met acteur Christopher Reeve, heeft veel indruk gemaakt op Marc en hem nog gesterkt in de overtuiging dat hij ooit zal lopen.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 1993 stemmen

Vanaf 25 April 2007 in de Vlaamse bioscopen.

avatar van helleke

helleke

Vanavond zeker kijken op Canvas!

avatar van Matchostomos

Matchostomos

Tonnen bewondering en respect voor wat Marc 'Mad Max' Herremans over de jaren heen heeft gepresteerd en bereikt, al zit 'To Walk Again' daar voor weinig tussen. Onder de handen van Stijn Coninx wordt dit namelijk een braaf samenraapsel van registraties (vaak emotioneel geladen, daar niet van), waar we voor het overgrote deel al op de hoogte van waren en waarbij de regisseur maar al te vaak een heiligenstatus aan zijn onderwerp wenst op te leggen. Allemaal goed en wel, maar Coninx vergeet bovenal een brug te maken met het persoonlijke leven van Herremans, welke invloed zijn handicap daarop heeft en in welke mate het invloed heeft op zijn psychologische denkwijze.

avatar van xenne

xenne

tamelijk oppervlakkig misschien, omdat we Mad Max te goed kennen, toch weet de documentaire met veel mooie beelden af&toe indruk te maken, al is ze soms wat te melig. 't gemiddelde vind ik hier wel erg laag... 3

avatar van helleke

helleke

Mooie documentaire met schitterende sfeerbeelden.

Ge kunt voor of tegen Herremans zijn maar ik doe wel mijn hoedje af voor zijn karakter om er telkens tenvolle voor te gaan,ook al komt het soms zijn gezondheid en zijn lichaam niet ten goede.

3 sterren.