Belyy Voron (1981)

Sovjet-Unie
Romantiek

geregisseerd door Valeri Lonskoy
met Vladimir Gostyukhin, Irina Dymchenko en Aleksandr Mikhajlov

Igor (Vladimir Gostyukhin), een jonge mijnwerker, wordt verliefd op Sonia (Irina Dymchenko), tijdens hun vakantie in een badplaats. Helaas onthult Sonia dat ze niet alleen getrouwd is, maar ook nog eens zwanger. Igor is niet uit het veld geslagen door dit nieuws en blijft achter Sonia aanzitten; de reacties van haar man en familie negerend. Uiteindelijk geeft Sonia toe en verlaat haar onbevredigende huwelijk om een leven met Igor op te bouwen. Als het stel dan eindelijk bij elkaar is, krijgt Sonia bedenkingen, omdat ze haar nieuw gevonden, zelfstandig denkvermogen als een voordeel ziet. Igor bekijkt ze nu ook op een andere manier dan in het verleden.