Palookaville (1995)

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Alan Taylor
met William Forsythe, Vincent Gallo en Adam Trese

Jerry, Russ en Sid zijn werkloos en treffen elkaar dagelijks in de plaatselijke cafetaria. Ze fantaseren over mogelijkheden om snel rijk te worden en besluiten om een criminele carrière te beginnen. Hun eerste inbraak bij een juwelier mislukt jammerlijk omdat ze zich in de plattegrond vergist hebben. Dit is tekenend voor het totale gebrek aan crimineel vakmanschap bij de drie.

avatar van Yak
Yak
Ga 'm vanavond kijken. Lijkt me ontzettend gaaf in elk geval.

avatar van Yak
Yak
Ja hoor, een prachtig filmpje, hoewel geen adembenemend meesterwerk (had ik er ook niet van verwacht). Uiteindelijk komt ook het dramatische element goed uit de verf, en is het niet alleen maar lachen om flauwe misverstanden. Mijn bewondering voor Vincent Gallo blijft maar toenemen. Vier sterren.

avatar van JB.
JB.
Goede acteurs en grappige momenten in deze film.
Wel een beetje traag....3,5*

avatar van skip
Niet erg bijzonder en ook traag inderdaad. Beetje slappe en af en toe ook flauwe film.

avatar van Filmkriebel
Too good to be bad

De humor is nogal aan de droge kant, beetje Coen brothers-achtig. Drie werkloze vrienden die eigenlijk veel te braaf zijn, plannen een amateuristische overval om de eindjes aan mekaar te knopen. Ze halen o.a. hun saus uit oude films van de jaren '50 . Ik kreeg sympathie voor die drie goede charels. Einde is ook leuk gevonden.