Mama's Boy (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tim Hamilton
met Jon Heder, Diane Keaton en Jeff Daniels

Jeffrey Mannus (Jon Heder) is 29 en woont nog steeds bij zijn moeder Jan (Diane Keaton). Het rustige en vooral makkelijke leven daar bevalt hem prima. Maar als zijn moeder Mert Rosenbloom (Jeff Daniels) ontmoet en deze bij hen komt inwonen, begint Jeffrey te vrezen voor zijn plaats in het huis van zijn moeder.

avatar van Lord Flashheart
Melige komedie met een onuitstaanbare John Heder in de hoofdrol.

Grootste manco aan de film zijn de onwaarschijnlijke personages, die nooit echt menselijk worden. John Heder is té overtuigend in zijn rol als sadistische maniak, waardoor zijn transformatie tot menselijke goedzak gewoon niet overkomt. Daniels en Keaton daarentegen zijn nauwelijks meer dan typetjes en juist hun gebrek aan karakterontwikkeling maakt hun personages onwaarschijnlijk.

De film was zelfs beter geweest als men Heder compleet had laten doordraaien en er een horrorfilm van was gemaakt, want behoudens het eerste half uur viel er weinig te lachen.

Gelukkig zijn er ook nog positieve dingen te vermelden: de paar wél geslaagde grappen, zoals het hypocriete meisje dat niet kan zingen (Idols) of de presentatie van zelfhulpgoeroe Daniels (Dr. Phil) zijn sterk én herkenbaar. Daarnaast laat de film je toch met een fijn gevoel zitten, ondanks het afgeraffelde einde.

De eerste recensies van Mama's Boy deden het ergste vermoeden, maar de film is prima voor een regenachtige maandagavond. 3***

dat meisje van die film smileyface daar acteerde ze goed is ik moest erg lachen om haar ze is echt leuk en die gozer van blades of glorie john heder is ook wel leuk 3*

avatar van jacobine_rodijk
Lord Flashheart schreef:
...met een onuitstaanbare John Heder in de hoofdrol.

Helemaal mee eens. Word ook eens hoog tijd dat die Heder eens wat anders doet dan zijn eigen Napoleon Dynamite imitatie voor de zoveelste keer. Behalve Faris was er weinig goeds te vinden hier, zelfs Daniels en Keaton waren matig en de grappen waren op 1 hand te tellen. 2*

avatar van Ethicus
Erg slechte film. Grappen moet je met een lichtje zoeken en de personages zijn bijzonder irritant. Anna Faris is volgens mij alleen maar in de film opgenomen om het geheel "kijkbaar" te houden, maar had haar vervangen door een "minder aantrekkelijke dame" en ik had de film niet uitgezeten.

avatar van Zuzuu
Wat houdt dat groene achtergrond nou precies in. Dat slaat gewoon alles.
Het is zo te zien dat het een slechte film is.

avatar van hannes64
En het was ook een slechte film.
Ik noem `t geen komedie, het leek wel een drama.
Behalve Faris maakte er iets van.
Lachen....nee.
Nog eens zien....nee.
Misschien voor de liefhebber van dit genre.
Had veel meer verwacht.

avatar van alec
Lord Flashheart schreef:
Melige komedie met een onuitstaanbare John Heder in de hoofdrol.

Inderdaad, onuitstaanbaar, vaak vreselijk naief, soms ontroerend en vaak een vreselijke verwend kind
Maar het leuke aan deze film is dat het niet irriteert of dat het wordt overdreven. De altijd grappige Anna Faris zorgt voor de nodige tegenwicht . De film heeft iets weg van 'Failure to Launch' (volwasse woont nog thuis) maar daar houdt de vergelijking echt op. Een lekkere chaotische film.
Een *3.5

redelijke film met hier en daar een grap, erg langdradig en een afgeraffeld einde. had toch iets meer van deze film verwacht. vond ik Grandma's Boy toch iets leuker

Precies dezelfde film als Mr. Woodcock.
Op een gegeven moment, waren er gewoon letterlijk dingen uit die film overgenomen, of was het nou andersom?:P

Maar iig, deze film was zeer flauw, om vergelijkingen te maken, Mr. Woodcock was al geen hoogstaande film, maar de grappen waren daar naar mijn mening duidelijker geslaagd.

Ook nog een bijrol van niet kapot te krijgen Eli Wallach, 93 jaar inmiddels !!!

Heb me best wel vermaakt met deze film , vond hem alleen traag op gang komen en sommige grappen werden net niet te extreem doorgevoerd waardoor je wel moest glimlachen maar tot een daverende lach komt het zeker niet.
Het drama-element heb ik niet opgepikt het was te sarcastisch en niet reeel om ook maar een moment serieuze gevoelens bij te krijgen.
Al met al een redelijke komedie die op een zondagmiddag uitstekend voor vermaak kan zorgen.

avatar van lagaiske
Ik vond hem best wel ok.
Vooral wanneer de strijd tussen zoontje (lief) en haar vriend losbarst.
Hij is in ieder geval beter dan wat ik op voorhand verwacht had.
Lijkt wel kwa verhaal sterk op Mr Woodcock.
Alleen vind ik de humor hier iets beter.

avatar van DVD-T
Erg saaie en landraderige film, die ook nergens echt grappig is.Ik vond het meer een drama dan een komedie,de grappen die er inzitten komen op mij te geforceerd over.Nee ik heb er niet om kunnen lachen.

avatar van RodneyS
Wel aardige komedie met een serieuze kant. Beide vind ik gemiddeld uitgewerkt.
Leuk voor een avondje.

avatar van wwelover
Ik vond het wel een geinig filmpje voor een keertje. Had wat beter uitgewerkt mogen worden.
De cast is iig prima. John Heder is hilarisch en Anna Farris is weer om van te genieten. Altijd die onozele types die ze speelt, en ze ziet er natuurlijk goed uit.

avatar van kanjertje
Inderdaad, vond niet veel 'komedie' in deze prent.
Alles bovendien overdreven, die typetjes.

Steve-a
Die 'Atje' vind ik echt geweldig. Ook nu tilt hij de film naar een net iets hoger niveau.

Bewijs dat een film van nog geen 90 minuten heel saai kan zijn. Het idee was wel aardig, de uitwerking matig. Nergens wordt het echt leuk. Af en toe een glimlach bij wat bizarre situaties, maar daar hield het wel mee op.

Ofwel is die Heder een fantastische acteur ofwel is hij echt een irritante kerel. Ik was trots op Keaton toen ze hem eindelijk een slag verkocht. Film was anders wel 10 minuten grappig, vanaf de slagveld-scène. En personage van Faris was ook wel geestig, vooral haar liedjes. Mooie soundtrack overigens, met oa Billy Bragg en Proclaimers. Gewoon effe kijken en snel vergeten; en als je Heder ooit tegenkomt, hem ook een klap verkopen.

avatar van bobfranke95
Geen goede film alleen de stukken dat Mert en die jongen wraak op elkaar nemen zijn leuk.

avatar van Jdy
Jdy
Wat een saaie kutfilm.

avatar van Saaimen
Zooo heerlijk flauw dat ik er wel om heb kunnen lachen!! Einde wel echt weer te voorspelbaar, maar ach je kan niet alles hebben...... Als je niet van flauwe grappen en humor houdt, hoef je deze echt niet te kijken!!

avatar van The_Game
Voor een komedie veel te traag.

avatar van Daan258
Mwahh.
Ik vond het niet echt een comedy,
verhaal was ook niet zo boeiend, het enige waarom ik keek is omdat ik Jon Heder vaak wel lache is om naar te kijken.

avatar van rox91
De film deed me een beetje denken aan Napoleon Dynamite, ook zo droog op sommige momenten.

avatar van In beslag
Amusante film,nergens echt grappig,
Je weet wel al snel waar het naar toe gaat,stoort opzich niet.
Leuk voor een keertje.
Kleine voldoende