Tattoo (1981)

Drama / Thriller

geregisseerd door Bob Brooks
met Bruce Dern, Maud Adams en Leonard Frey

Karl Kinsky, een ongebalanceerde tattoeage artiest, raakt geobsedeerd door Maddy, een model dat hij ontmoet tijdens een fotoshoot. Daar moet hij tijdelijke tattoeage's maken. Zijn obsessie voor Maddy groeit, en Kinsky is vastbesloten dat Maddy zijn "teken" moet dragen. Voor altijd.

avatar van blurp194
Vreemde film over een ernstig getroebleerde tatoeëerder (ehh, volgens de spellchecker is dat echt een woord). Niet al te best geacteerd door Bruce Dern, verder dan rare bekken trekken lijkt het niet te komen. En of Maud Adams nou zo'n goeie actrice is? Misschien dat ze eerder de rol kreeg omdat daar nogal wat bloot voor nodig was - in ieder geval voor de begrippen van 1981. En de rest van de cast maakt ook al absoluut geen indruk. Misschien komt dat deels ook doordat het geluid erg lelijk is - het lijkt wel alsof het er achteraf bijgeprutst is. Misschien zijn er ook kopieën in omloop waarbij dat minder storend is.

Maar wat zeker wel de moeite is zijn de tatoos zelf. Mooie stijl, en op het lijf van Maud Adams komen ze ook prachtig uit. Maar daar kan je ook een plaatjesboek voor opslaan.