• 8.661.044 stemmen

Drama / Muziek | 94 minuten

Genre: Drama / Muziek

Geregisseerd door: Walter Lang

Met onder meer: Alice Faye, Betty Grable en Jack Oakie

IMDb beoordeling: 6,5 (525)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Tin Pan Alley

Calhoun en Harrigan zijn songwriters die nauwelijks aan de bak komen, totdat zij op een dag de samenwerking aangaan met Katie en Lily Blane. De muzikale meisjes zorgen ervoor dat de schrijvers al snel succesvol en beroemd zijn. Dan schrijft Harrigan een lied voor Katie Blane, dat haar wereldberoemd zal maken. Maar wanneer de beroemde Nora Bayes op haar beurt vraagt om het lied te mogen zingen, kan Harrigan dit niet weigeren, wat leidt tot een breuk met Katie, die samen met haar zus Lily naar Londen vertrekt.

logo tmdbimage

stinissen (crew films & series)

Oscar Best Music, Score

Alfred Newman 1940

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Faye en Grable in één film (volgens mij niet hun enige samen). Geweldig. Fox maakte veel leukere films dan MGM in de jaren '40, maar ze waren een stuk minder bekend (ook op Moviemeter en IMDb)

avatar van Dick2008

Dick2008

O hier staat het bericht, ik dacht bij IMDb. . Maar ben het er wel mee eens. Tegenwoordig (of wat er nog van over is) is het samen Fox/MGM, maar toen waren het grote concurrenten.