• 11.273 nieuwsartikelen

Drama / Muziek | 94 minuten

Genre: Drama / Muziek

Geregisseerd door: Walter Lang

Met onder meer: Alice Faye, Betty Grable en Jack Oakie

IMDb beoordeling: 6,4 (564)

Gesproken taal: Engels

Plot Tin Pan Alley

"THE MUSICAL of OUR EXCITING TIMES! The unbelievable street where songs are born, now tells its stirring story!"

Calhoun en Harrigan zijn songwriters die nauwelijks aan de bak komen, totdat zij op een dag de samenwerking aangaan met Katie en Lily Blane. De muzikale meisjes zorgen ervoor dat de schrijvers al snel succesvol en beroemd zijn. Dan schrijft Harrigan een lied voor Katie Blane, dat haar wereldberoemd zal maken. Maar wanneer de beroemde Nora Bayes op haar beurt vraagt om het lied te mogen zingen, kan Harrigan dit niet weigeren, wat leidt tot een breuk met Katie, die samen met haar zus Lily naar Londen vertrekt.

logo tmdbimage

stinissen (crew films & series)

Oscar Best Music, Score

Alfred Newman 1940

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Faye en Grable in één film (volgens mij niet hun enige samen). Geweldig. Fox maakte veel leukere films dan MGM in de jaren '40, maar ze waren een stuk minder bekend (ook op Moviemeter en IMDb)

avatar van Dk2008

Dk2008

O hier staat het bericht, ik dacht bij IMDb. . Maar ben het er wel mee eens. Tegenwoordig (of wat er nog van over is) is het samen Fox/MGM, maar toen waren het grote concurrenten.

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Klopt echt. 20th Century Fox en ook Universal zelfs Warner Brothers maakt echt veel leukere, luchtige muziekfilms of zo u wil musicals, dan MGM, die vaak druk en perfectionistisch in elkaar werden gezet. Wel hadden die voor mij veel leukere filmsterren in dienst. Zie daar het probleem. Met andere acteurs had ik beslist hoger beoordeeld, al vind ik dat stemmen toch al lang de grootste flauwekul.

Het gaat over liedjes-schrijvers, destijds hele straten in New York maar om dit aan de man te brengen heb je wel goede zangers/zangeressen nodig. Noch van Alice Faye of Betty Grable ben ik een liefhebber. Faye, groot gemaakt door Darryl F. Zanuck maar later ook door hem kapotgemaakt. Oakie boeide me ook niet, John Payne ging dan nog enigszins, al is zijn rol niet zoveel anders als in Sun Valley Serenade (Film, 1941) .

Heel veel liedjes, een aantal nu nog bekende evergreens/jazz standards zoals Honey suckle rose, The sheik of Araby, K-Katy en On moonlight bay. Vrolijke film maar nooit echt willen zien. 2.0