Tin Pan Alley (1940)

Drama / Muziek

geregisseerd door Walter Lang
met Alice Faye, Betty Grable en Jack Oakie

Calhoun en Harrigan zijn songwriters die nauwelijks aan de bak komen, totdat zij op een dag de samenwerking aangaan met Katie en Lily Blane. De muzikale meisjes zorgen ervoor dat de schrijvers al snel succesvol en beroemd zijn. Dan schrijft Harrigan een lied voor Katie Blane, dat haar wereldberoemd zal maken. Maar wanneer de beroemde Nora Bayes op haar beurt vraagt om het lied te mogen zingen, kan Harrigan dit niet weigeren, wat leidt tot een breuk met Katie, die samen met haar zus Lily naar Londen vertrekt.

Oscar Best Music, Score
Alfred Newman 1940

avatar van matthijs_013
Faye en Grable in één film (volgens mij niet hun enige samen). Geweldig. Fox maakte veel leukere films dan MGM in de jaren '40, maar ze waren een stuk minder bekend (ook op Moviemeter en IMDb)

Dick2008
O hier staat het bericht, ik dacht bij IMDb. . Maar ben het er wel mee eens. Tegenwoordig (of wat er nog van over is) is het samen Fox/MGM, maar toen waren het grote concurrenten.