Hellphone (2007)

Frankrijk
Komedie / Fantasy

geregisseerd door James Huth
met Jean-Baptiste Maunier, Jennifer Decker en Vladimir Consigny

Sid, een skater en fan van AC/DC, is student op een middelbare school in Parijs. Hij wil graag een gsm om zijn nummer aan Angie te kunnen geven, die net uit New York is aangekomen. Angie is in de ogen van Sid een subliem meisje. Helaas, Angie is gevallen voor de charmes van Virgile, de playboy van de school. De gsm die Sid in een vreemde Chinese shop koopt - hij heeft gekozen het model "Hellphone" - blijkt vreemde mogelijkheden te hebben. Zullen de vriendschap met zijn beste vriend Pierre en zijn liefde voor Angie het kunnen winnen van de hechte band die Sid ondertussen met zijn "Hellphone" heeft?

Justice4All
Lijkt me een rip-off versie van 976-EVIL...

Kaffeefiltjer
en een interactieve versie van "Loser"?

geen 'in de diepte film' maar genietbaar voor wie het allemaal niet al serieus opneemt. heb af en toe goed gelachen met de stereotiepe weergave van tieners en makers schuwen de zelfspot niet (of was 'ie nu echt gewoon onozel en zoek ik er te veel achter?)