Era di Venerdì 17 (1956)

Alternatieve titels: Quatre Pas dans les Nuages | The Virtuous Bigamist | Sous le Ciel de Provence

1 stem

Frankrijk / Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Mario Soldati
met Fernandel, Giulia Rubini en Fosco Giachetti

Een vertegenwoordiger begaat de vergissing van zijn leven wanneer hij in de bus hulp biedt aan een medepassagier, een bijzonder aantrekkelijke en hoogzwangere jongedame. Vanwege de fatsoensnormen vraagt de vrouw hem zich voor te doen als haar echtgenoot. Hij stemt toe, zich niet realiserend hoe diep hij in de problemen en ruzies van haar familie terecht komt.

avatar van Mac Hammer Fan
Een remake van Alessandro Blasetti's "4 passi fra nuvole" (1942). Een heerlijke dramatische komedie van Mario Soldati, met een schitterende Fernandel in de hoofdrol. Hij speelt de rol van een handelsreiziger die ongelukkig getrouwd is en op de trein een meisje ontmoet dat een ongehuwde moeder is. Ze is doodsbang om naar huis te gaan en er haar puriteinse vader te vertellen dat ze een kind verwacht. Uit medelijden stemt hij toe door te gaan voor haar echtgenoot, wat nogal wat complicaties zal meebrengen. Een geslaagd mengsel van humor en tragedie met een ontroerend slot. Ik heb ervan genoten.