Absolute Zero (2005)

Canada
Sciencefiction

geregisseerd door Robert Lee
met Erika Eleniak, Jeff Fahey en Jessica Amlee

INTER SCI klimatoloog David Koch (Jeff Fahey) heeft bewijs gevonden dat door een verschuiving in het magnetisch veld van de aarde de ijstijd op één dag tijd veroorzaakt was. Nu gebeurt het opnieuw, en er is geen tijd om te vluchten. Terwijl de temperaturen enorm zakken wordt Miami bedolven onder sneeuw en ijs, en zijn alle uitgangswegen dicht. De enige kans die David, zijn ex-vriendin Bryn (Erika Eleniak) en een paar andere overlevenden hebben is zich schuilen in een speciale temperatuurskamer van INTER SCI. Een wanhopige strijd begint tegen moeder natuur als de temperaturen zakken tot -273°C, het absolute minpunt.

Dit is één van de mindere rampenfilms.

Ik hoop niet dat er zo'n domme mensen zijn. Wat doen ze toch allemaal lompe dingen. Totaal ongeloofwaardig.

avatar van fritsy
The Day After Tomorrow" zonder budget

avatar van JerryL
De titel zegt het al?

De film is inderdaad niet meer waard dan een "Absolute Zero". Enkel vanwege het meespelen van Erika Eleniak en Jeff Fahey wil je deze film nog een kans geven, maar dat kun je beter niet doen. Het verhaal was wel leuk gevonden maar de uitvoering is gewoon zeer beroerd en alles oogt ook enorm nep en zeer goedkoop. Vanwege het meespelen van Erika Eleniak en Jeff Fahey (speelt als een zoutzak) was er waarschijnlijk nog maar een paar dollar over om er een film van te maken. Helaas kan ik deze flut film geen "Absolute Zero" geven.