ad

Sciencefiction | 86 minuten

Genre: Sciencefiction

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Robert Lee

Met onder meer: Jeff Fahey, Erika Eleniak en Bill Dow

Releasedatum: 19 juli 2005

Over Absolute Zero

"A sudden 90 degree shift in Earth's magnetic pole plunges the equator into the deepest freeze possible - absolute zero. Florida has four hours before becoming an arctic tundra."

INTER SCI klimatoloog David Koch (Jeff Fahey) heeft bewijs gevonden dat door een verschuiving in het magnetisch veld van de aarde de ijstijd op één dag tijd veroorzaakt was. Nu gebeurt het opnieuw, en er is geen tijd om te vluchten. Terwijl de temperaturen enorm zakken wordt Miami bedolven onder sneeuw en ijs, en zijn alle uitgangswegen dicht. De enige kans die David, zijn ex-vriendin Bryn (Erika Eleniak) en een paar andere overlevenden hebben is zich schuilen in een speciale temperatuurskamer van INTER SCI. Een wanhopige strijd begint tegen moeder natuur als de temperaturen zakken tot -273°C, het absolute minpunt.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Teebee

Teebee

Dit is één van de mindere rampenfilms.

Ik hoop niet dat er zo'n domme mensen zijn. Wat doen ze toch allemaal lompe dingen. Totaal ongeloofwaardig.

avatar van fritsy

fritsy

The Day After Tomorrow" zonder budget

avatar van JerryL

JerryL

De titel zegt het al?

Theunissen

De film is inderdaad niet meer waard dan een "Absolute Zero". Enkel vanwege het meespelen van Erika Eleniak en Jeff Fahey wil je deze film nog een kans geven, maar dat kun je beter niet doen. Het verhaal was wel leuk gevonden maar de uitvoering is gewoon zeer beroerd en alles oogt ook enorm nep en zeer goedkoop. Vanwege het meespelen van Erika Eleniak en Jeff Fahey (speelt als een zoutzak) was er waarschijnlijk nog maar een paar dollar over om er een film van te maken. Helaas kan ik deze flut film geen "Absolute Zero" geven.