The White Cliffs of Dover (1944)

Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Clarence Brown
met Irene Dunne, Alan Marshal en Roddy McDowall

De Amerikaanse Susan Dunn is in 1914 op vakantie in Engeland wanneer ze de adellijke John Ashwood ontmoet. Ze trouwen, maar hij moet direct de oorlog in. Zij, inmiddels zwanger, voegt zich bij het Rode Kruis en behandelt de vele gewonden, maar krijgt ook te maken met het overlijden van haar echtgenoot.

avatar van Dutchfan
Hele goede cast in een zeer matige film.

Patriottische propagandafilm, zoals er tallozen zijn gemaakt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zal destijds best de nodige indruk gemaakt hebben vanwege de cast met veel bekende namen, maar dat kan niet verhinderen dat de film nu erg sloom en oubollig overkomt. Klein bijrolletje van de nog piepjonge Elizabeth Taylor.