Komm Näher (2006)

Duitsland
Komedie / Drama

geregisseerd door Vanessa Jopp
met Meret Becker, Stefanie Stappenbeck en Heidrun Bartholomäus

Drie zussen worden gevolgd in een donker Berlijn. Hun levens verlopen enigszins choatisch en in de miljoenenstad komen ze elkaar zelden tegen. De een is bezorgd om haar carrière, de ander probeert de eindjes aan elkaar te knopen terwijl ze aanpapt met een politieagent en de derde lijdt onder een loodzwaar generatieconflict met haar dochter. Alle drie de vrouwen staan op een punt in hun leven waar ze moeten kiezen tussen hun eigen geestelijke emotionele rust en het welzijn van hen die in hun omgeving leven.

17 mei 23:50 - 01:30
ARD

Gisteren toevallig langsgezapt en blijven hangen. Grauwe sfeer, en heel vage gebeurtenissen. Hoewel er niet constant veel gebeurt hield deze film me op de een of andere manier gekluisterd..Echte aanrader als je filmfestivalachtige films kunt waarderen..

Misschien kun je stellen dat eenzaamheid en gebrek aan liefde de rode draad vormen in deze film, waarin drie zussen, onafhankelijk van elkaar niet bepaald gelukkig door het leven gaan.
Denderend en pakkend is het zeker niet en één verhaaltje is zelfs een beetje komisch maar toch is het het kijken waard. Precies wellicht omdat wat de zussen beleven als herkenbaar en tot het dagelijkse behorend overkomt.
Flinke acteerprestaties waarbij de act van Meret Becker het best opvalt.