Jeuk Sing 2 Gi Ji Mor Tin Hau (2005)

Alternatieve titel: Kung Fu Mahjong 2

Hongkong

geregisseerd door Jing Wong
met Philip Keung, Qiu Yuen en Sammy Leung

Fanny is een toegewijde huisvrouw, maar daarnaast ook nog een opkomend mahjong kampioene. Ze wordt echter verboden zich verder te verdiepen in het gokspel, ook wanneer haar man diep in de schulden komt te zitten. Wanneer ze hem probeert vrij te spelen blijken haar kansen ook nog eens te keren.

Deel 2 en 3 ook maar eens toegevoegd. Blijft een fascinerend spel

Weinig aan de formule veranderd.

Een gelukzak wint, tot het ongeluk in zijn/haar persoonlijke leven opduikt. Hij/zij raakt tot op de afgrond, maar dan keert het tij en wordt er alsnog gezegenvierd.

Dit soort filmpjes kunnen best als komische sportfilms gezien worden. Het verhaal/de moraal is bedenkelijk simplistisch. Gelukkig is het verder wel entertaining.

Grappig spelletje blijft het toch. Vage regels en spelers die geloven dat ze invloed hebben op het spel. Iedereen speelt vals, uiteraard heeft iedereen een special move en for good measure zit er ook een tikkeltje kung-fu in.

Het slaat ook echt nergens op, met allerlei soorten flauwe humor door elkaar, maar voor een keertje is het best weer vermakelijk.