Jeuk Sing 3 Gi Ji Mor Saam Bak Faan (2007)

Alternatieve titel: Kung Fu Mahjong 3: The Final Duel

Hongkong

geregisseerd door Tsz-ho Lam
met Pak-cheung Chan, Roger Kwok en Sammy Leung

Ken is het nieuwe opkomend mahjong talent. Iedereen verwacht dat hij zijn vader opvolgt als mahjong meester, tot die een hartaanval krijgt en Ken's stiefmoeder met de erfenis aan de haal gaat. Als Ken ook nog eens verliefd wordt op Sophie, een vrouw die voor het ongeluk lijkt geboren, wordt het moeilijk om zijn fortuin terug te winnen.

Derde in de reeks en volgt weer geheel de gekende formule.

Gelukzak krijgt ongeluk, gaat in training en overwint het ongeluk. Yay.

Vermakelijk zooi, maar toch iets minder dan de eerste twee. Begin ondertussen wel steeds meer van het spelletje te begrijpen, al ben ik de makers dankbaar dat soundeffects en cameratrucjes ook extra aangeven of iemand nu een goeie hand heeft of niet.

Vermakelijk en kort. Niet voor mensen die geen fan zijn van silly HK films en/of mahjong. 2.5*