Complexx (2006)

Nederland
Thriller / Horror

geregisseerd door Robert Arthur Jansen
met Sebastiaan Labrie, Kirsten Walraad en Sander Foppele

Na een feest voor gamers wordt een groepje fanatiekelingen door een mysterieuze game master uitgenodigd om na sluitingstijd in een hermetisch afgesloten entertainmentcomplex een bizar spel te spelen. Één voor één raken de spelers in het kolossale gebouw verstrikt in een bloedstollend en zenuwslopend spel op leven en dood waarin iedereen een duistere rol speelt.

61 BERICHTEN 4 MENINGEN

zoals je een b film hebt heb je ook een B kaft, deze kaft zeker nomineren voor de bafta award!

avatar van horrorfreak23

doet me denken aan hellworld

het enige positieve wat ik kan zeggen over deze film is yolanthe

Verhaal doet me erg denken aan Stay Alive. Net als sl8n8 en doodeind een totale flop. *0,5

avatar van blisteringdude

God wat een slechte film, doodeind en slachtnacht waren zelfs nog beter. Slechte special effects, slechte acteerprestaties, slecht verhaal. Alleen sander was nog een keer OK. 1.0!

Prima film moet je zeker een keer huren , komt trouwens al voor op
cult movie sites ( Japan ) dus dat gaat goed.
De twee megaflops doodeind en slachtnacht zijn in
geen velden of wegen meer te bekennen en terecht want
deze waren echt gruwelijk slecht , dus wat dat betreft kunnen
ze nog veel leren van Complexx dat je met een low budget
best een leuke film kunt maken in Nederland

avatar van BlueJudaskiss
Complexx is een film die mijn hele dag goed heeft gemaakt. Wat een lekkere, pretentieloze film! Laat dit soort commerciele films vooral vaker gemaakt worden: alle hoogstaande kwaliteitsdrama's uit Nederland word je ook wel eens zat (niets daarop tegen trouwens). Een lekkere B-film, met zeker z'n mankementen, maar die vanaf het begin gewoon spannend blijft. En wat een pakkende openingsscene! Ik ben gul vandaag: 3,5*, met een half bonuspuntje. Prima gedaan!!!!

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke film voor een keer, het vermaakt wel maar echt bijzonder is het natuurlijk niet.
Vooral de acteerprestaties zijn erg slecht (met name die blonde was tenenkrommend) en echt spanning zit er ook niet in.
Ook viel me het enorm aantal plotholes op, en hier en daar was er flink muziek gejat van andere films, zo heb ik o.a. Resident Evil, The Amityville Horror en The Descent langs horen komen.
Het idee is in ieder geval leuk en er had wel wat meer mee gedaan mogen worden en het had van mij nog wel wat weirder mogen zijn, maar goed, daarom is de film ook leuk voor één keer!
Aan Sl8n8 en Doodeind was duidelijk meer aandacht besteed die ik dan ook stukken beter vindt.
Vooral Yolanthe was een plus natuurlijk jammer dat ze verzoop! 3*

avatar van Quentin
darkcity schreef:

Negativ was anders het dieptepunt hoor: "Oke dan wijfie, waar gaan we heen?". Voor de rest best een aardige poging, alhoewel ze genoeg gebreken kent.

Mijn DVD-bespreking

erg voorspelbaar , acteerprestaties slecht en dit is meer een thriller dan horror.

robertus65
Weer zo'n horror flop uit Nederland, vol met soapsterretjes, die blijkbaar de laatste jaren gepromoveerd zijn tot filmsterren. Waar het hele spel over gaat is mij tot op heden niet duidelijk, totaal niet spannend, wel vol met overbodige geluidsefecten. Zal waarschijnlijk alleen leuk gevonden worden door de gamende jeugd.

Dit was echt helemaal niks. Waardeloos acteerwerk, cliche verhaal, bespottelijke plottwists, onbeschrijfelijk lelijk en had ik het al vermeldt? waardeloos acteerwerk. Eeuwig jammer dat er zoveel bekende Nederlanders in zo'n film moeten.

Aardige Film , helaas bestaat de cast geheel uit zeepjes ,maakt
de film meteen minder, maargoed vind hem toch een 3.5 waard.

avatar van Baldur
Ik vond het niks. Het verhaal trok me nog wel aan, maar het kwam allemaal zo amateuristisch en standaard over. Dat hoeft op zich geen probleem te zijn maar het kon me gewoon totaal niet boeien!

avatar van wimmovie
Gewoon een goede film ik ga het posten in nieuwsgroepen.
rond 1 nov 2008 schikken zit er echt wel in triller horror

avatar van Ralfke
Whahahahaha... Wederom een klassiek filmisch gedrocht van de Lage Landen.

Wederom??

Vreemd dat ze buiten de lage landen daar anders over denken

avatar van Erwinner
Zo, had zelf even zin in een amateuristisch werkje van eigen bodem, wordt je nog aangenaam verrast ook! Het eerste wat me opviel is dat het visueel en dan met name het kleurgebruik en lichtinval opvallend mooi gefilmd is. Met mooie rustige camera bewegingen, strakke editing en audiovisueel wordt hier gewoon prima werk afgeleverd. Het tempo hakt er lekker in en met name door de korte speelduur verveelt het nergens. Enkel een paar overdreven reactie's die door Yolanthe Cabau van Kasbergen gemopperd werden waren van laag niveau. Gelukkig bleef haar rol beperkt, hetzelfde geldt voor die donker getinte meneer.
Echt zo'n film die over de hele linie op een 3.5* blijft steken, prettige verrassing

avatar van BlueJudaskiss
He he... het duurde even, maar dan is er met Erwinner eindelijk iemand die dit op waarde kan schatten!

avatar van SaNDuTjE
Redelijke thriller van Nederlandse bodem. Veel bekende namen maar geen enkele die goed acteert. Het verhaal is leuk en er wordt af en toe nog wel redelijke spanning opgebouwd, maar door het knullige acteren wordt dit snel weer teniet gedaan.

Moet zeggen dat het wel een vermakelijke film is, dus alleen daarom aan te raden. Voor de rest niet.

avatar van boermetkiespijn

Ik ben het met jullie eens dat de effecten beter hadden gekund, maar dit heeft ongetwijfeld te maken met het lage budget. Storender vind ik de acteerprestaties van een aantal spelers. Dit heeft ook wel weer iets grappigs, zoals het moment dat een bewaker Sander Foppele uitmaakt voor psycho en dit kinderlijk uitspreekt als 'psaiko'.
Het plot is origineel en heel niet slecht bedacht, als je 't mij vraagt. Smaken blijven verschillen, maar deze film heeft mij wel weten te boeien. (en niet alleen omdat ik een liefhebber ben van het Nederlandse genre)

3,5 ***

Deze film is momenteel een grote hit in Japan en Thailand.

Horrorfilm Yolanthe Sneijder-Cabau hit in Japan

De Nederlandse horrorfilm Complexx, met Yolanthe Sneijder-Cabau en Sander Foppele in de hoofdrollen, is een ware hit in Japan.

Voor de Japanse markt is de Hollandse horror uit 2006 in het Japans nagesynchroniseerd. De film doet het goed in Azië en zal ook in Thailand op de markt gebracht worden.
De film vertelt het verhaal van een groep gamers, die door een mysterieuze game master uitgenodigd worden om een bizar spel te spelen. Één voor één raken de spelers verstrikt in een bloedstollend en zenuwslopend spel op leven en dood waarin iedereen een duistere rol speelt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/pri....

Daar kijken ze natuurlijk heel anders tegen Horror aan dan hier in dit kikkerlandje

avatar van killer13

deze film was blijkbaar een enorm succes in japan ik kan echter helemaal niet begrijpen waarom

avatar van nickje76
Ik vond het een goed film.
Ik heb me vermaakt met een leuke film avond.

Mislukte nederhorror

Het verhaal van deze film is zo slap dat ik er echt niks mee kan

WatchHigh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke film, het verhaal is juist goed maar slecht uitgewerkt door onze slechte nederlandse acteurs en actrices, ik zou deze film liever kijken met een japanse voice over! dan zouden de schreeuwmoment tenmisten nog wat beter en geloofwaardiger zijn gedaan lijkt me.

Sebastiaan Labrie is in het begin totaal niet geloofwaardig met zijn schreeuw, en die vrouw ook niet, jammer genoeg.

Maar dat wil niet zeggen dat ik de andere acteurs en actrises slecht vond want die zetten wel een goede rol neer, voor de rest na die 10 minuten vond ik het helemaal geen slechte film, wat ik moet zeggen is dat yolanthe de enigste persoon is geweest waar ik mijn tv niet harder voor hoefde te zetten met haar schreeuw stem, wat wel positief uitpakte dus overigens. Het is een beetje een whodunit film en op het einde vond ik het een leuke uitkomst hebben die ik niet had verwacht.

3,5 sterren

avatar van jippie2010
Ik snap dat de cultliefhebbers hier van houden,
deze film doet het over de grens ook goed.
Toch heb ik me vooral flink geergerd... *1,5

avatar van Phantasm
Redelijke horror/thriller, leuk om een keer gezien te hebben.