Nu. (2006)

Nederland / Verenigd Koninkrijk / België / Frankrijk

geregisseerd door Jan-Willem van Ewijk
met Matthijs Bourdrez, Jan-Willem van Ewijk en de stem van Brigitte Baladié

Rose en Jaap, twee geliefden die van elkaar gescheiden zijn, spreken elkaar toe in intieme voice-overs. Hij in het Nederlands, zij in het Frans, de taal van haar geboorteland. Het gemis valt hen zwaar, Jaap wordt er zo onder bedolven dat hij nauwelijks functioneert. Af en toe ziet hij haar in een visioen of voelt haar troostende armen om zich heen. Hij probeert uit het leven te stappen, maar wordt gered door zijn beste vriend JP. Deze womanizer tegen wil en dank neemt hem mee naar Frankrijk, om Rose te bezoeken.

Jan-Willem van Ewijk (1970) werkte als vliegtuigontwerper en investment banker. Nu. is zijn regiedebuut, dat hij in zijn vrije tijd schreef en produceerde.

(bron: filmfestival.nl)

En is dit ergens te zien of te koop?

avatar van Quentin
Zou op dvd komen ...

De film kent wat opstartproblemen, maar na een half uurtje schittert het. Goed geschreven en wonderlijk goed geacteerd. Alleen jammer van de video.

avatar van De Mees
07/11/08 Cinema Delicatessen to distribute "Nu." in Benelux

We are excited to announce that we have signed and agreement with Dutch distribution company Cinema Delicatessen for the DVD, TV and Internet distribution of the 80 minute feature "Nu." within the Benelux. Official DVD release of "Nu." is expected to take place early 2009.

Bron: Propellor Film

De dvd krijgt een release in de lente.

It will have English, French and Dutch subtitles and dolby 5.1 surround audio for those geeks among you who have their own surround system at home.

robertus65
Wat een vervelende roadmovie is dit. De 76 minuten zijn bijna niet door te komen. Waarschijnlijk alleen interessant voor juryleden, want de film viel in de prijzen.

avatar van 93.9
Leuke ideetjes, maar blijft de hele film erg krampachtig snobistisch grachtengordel-geneuzel.

'Ik had zoiets van":
Die twee vrienden uit die bierreclame die elkaar weer tegenkomen op een boot in de grachten van A'dam.
Zij maken een autoritje door Frankrijk en laten hun gevoelige trekjes zien (die boefies) , want dat vind het Viva/Yes/Marie-Clair vrouwtje aandoenlijk

avatar van henkula
de muziek was nog het ergst van alles.

Zo slecht als mijn voorgangers hier vond ik de roadfilm niet; hij was vooral visueel niet zo sterk en de regisseur heeft wat teveel hooi op de vork genomen door naast de regie en productie, ook een van de hoofdrollen voor zijn rekening te nemen.
Verder is het verhaal wat warrig, maar het melodrama, over twee vrienden die elkaar opnieuw hervinden, is subtiel, dromerig, treurig, aangrijpend, ingetogen en gewaagd en de situaties zijn herkenbaar.

avatar van cantforgetyou
Vreselijke film. Zo slecht. De acteurs zijn totaal niet interessant. Het verhaal is vaag en sloom. Zonde van mijn tijd. Gelukkig heb ik tijdens de film gewoon de afwas gedaan en het huis gestofzuigd, ha, ha, ha.

Poeh wat slecht acteerwerk. Wel een fijn sfeertje. Iemand enig idee welke ringtone-melodie in de beginscene is gebruikt?