The Torturer (2005)

Italië
Thriller / Horror

geregisseerd door Lamberto Bava
met Emilio De Marchi, Elena Bouryka en Simone Corrente

Een mysterieuze filmmaker bijgenaamd The Torturer ontvoerdt een jonge actrice, die hij vervolgens voor het oog van de camera aan gruwelijke folteringen onderwerpt. Ginette is een jonge actrice die net een relatie is begonnen met Alex Cerba, een veelbelovende maar nogal excentrieke regisseur. Zijn gedrag roept nogal wat vragen op. En wanneer Ginette ontdekt dat haar vriendin Marzia, die van de aardbodem is verdwenen, enkele weken eerder op auditie is gegaan bij Alex, groeit het vermoeden dat haar nieuwe vriend iets te verbergen heeft. Zou hij The Torturer zijn? Ginette besluit op onderzoek uit te gaan, maar haar ontdekking overtreft haar grootste angsten.

rensiboy
na een halfuur kijken, gestopt. niet de moeite waard

Wij kwamen niet eens tot dat half uur....

1 ster voor de moeite.

avatar van zjandannybob
sah niet de moeite waard, deze film is echt gruwelijk strak:P, bloot en horror genoeg...
het verhaal is niet geweldig maar de effecten zijn wel cool en de martelingen wel leuk gemaakt.

deze film hoort hoger gewaardeerd te worden, stem dan ook niet als je hem niet eens afgekeken hebt!!

avatar van danny61
Naar mijn inzicht niet echt slecht.Het is namelijk een heel aparte film,en ge moet natuurlijk de echte liefhebber zijn van sadomasorgictiche film,en houden van de sm wereld.Zelf ben ik geen echte liefhebber van beide praktijken.
Een horror prent zou ik het zeker niet willen noemen,de film heeft ook iets weg van de snuffmovies(dat eigenlijk strenger aangepakt zou moeten worden) en ook zoals ik hierboven beschrijf.

De film heeft mij zeker bekoord en ik raad de mensen die graag bloed en extreme zaken zien de film zeker aan.

Ik vond ook dat hij in het genre van de Hostel paste,maar dan was het natuurlijk een ander verhaal.

Zelf ben ik een fan van de Saw film's die vind ik natuurlijk veel beter.

Wat mij betrefd er mocht gerust een vervolg komen op de film ,dat is best mogelijk zoals hij op het einde stopt.

Wat betrefd ik stop na een half uur,was op het begin even doorbijtenwant het begon allemaal gruwellijk,maarja het is geen film voor doetjes.

Het was zeer avondvullend daarom 3 op5

avatar van Rianneke_Dan
Echt weer een bagger horror dit filmpje.

Na een klein uurtje hebben we deze uitgezet want het sloeg werkelijk nergens op.
Er zat geen verhaal in, het ging alleen maar om lelijke naakte vrouwen, en de zogenaamde martel scene's zagen er niet uit, en het was totaal niet eng.

Echt absoluut geen aanrader voor mensen die ook maar een klein beetje van een goede horrorfilm houden.

avatar van Skuller
Tja, smaak verschilt natuurlijk, laten we dat voor op stellen,maar deze film sloeg nergens op.
Er was geen spoor van een verhaal in te bekennen.
Okay toegeven, somige martel scene's waren wel okay.
maar dat was het dan ook wel.
vreselijk slecht geacteerd ook.
Ik kan dan ook niet meer geven dan een krappe 2 ,en die heeft deze film dan ook helemaal te danken aan die paar martel scene's.

avatar van ~Erik~
Slechte Hostel-copy! Zeer matig geacteerd en het leek erop of de acteurs waren nagesynchroniseerd...

avatar van erik1677
damn en deze film nog wel op dvd gekocht.
Ik weet niet wat lamberto bave bezielt om dit soort prul nog steeds uit te brengen.
ga er van uit dat een ervaren regiseur toch met wat beters kan aan komen zetten dan deze rotzooi!!!

avatar van Friday the 13 th
Behoorlijk goedkope productie, maar toch vermakelijk op bepaalde momenten.

De film draait volledig rond SM gekoppeld met wat martelscènes en wat snuff-movie achtige dingen. Ik stoorde mij er niet aan, maar ik kan me voorstellen dat dit geen vrijdagsavond griezelfilmpje is. Vandaar misschien dat sommige hem vroegtijdig afzetten.

De film wilt duidelijk even incashen op films als Hostel en Saw (the popular stuff van dit moment). Hij voelt alleen niet zo mainstream aan als bijvoorbeeld een deel uit de hostel of saw reeks. Op sommige momenten wordt het vrij pornografisch. Ook het seksuele aspect (de SM) komt in deze film zeer sterk naar boven. Het is dus niet enkel martelen en klaar is kees.

Het eerst half uur is vrij zwakjes, maar dan begint het toch wat spannender te worden. Origineel uitgangspunt die audities. Wel spannend allemaal. Maar toch had ik op bepaalde momenten het gevoel dat dit niet zo maar een martelfilm is zoals de titel doet vermoeden, maar eerder een manier om SM op een goedkope manier aan de kijker voor te schotelen. Er zat ook niet echt een verhaallijn in, dus enkel provoceren was de boodschap.

Niet echt een film dat ik met familie zou durven kijken dus. Het acteren is zwak, maar had ook niets anders verwacht. Hoewel ik niet volledig verveeld de film uitkeek, zal het waarschijnlijk toch bij deze ene kijkbeurt blijven.

avatar van daslekker
deze film verdient zeker meer dan twee sterren..maar ja als je Casper het spookje al eng vindt, dan zul je de helft vd film idd ook niet gaan halen...

wel jammer vd slechte synchronisatie (i dgrown you like a grat!) ,maar de blonde hoofdrolspeelster maakt veel goed..wat een babe

avatar van DjFrankie
Pak een stel mooi ogende vrouwen, trek ze een strak pakje aan en bouw hierom heen een martelfilm en je hebt de Torturer.
Acteer prestaties zijn niet erg goed, en ook het verhaal Als Ginette haar vriendin terug vind gaat die opeens dood, wel erg goedkoop
Ook is de film erg voorspelbaar vanwege de weinige personages die erin spelen.
Je weet al heel gauw wie de Torturer is.

Maar vanwege enkele amusante scenes 2 magere sterren

avatar van Phantasm
Had hier heel wat van verwacht, maar helaas, viel tegen, op de martelscene's na dan, vandaar het cijfer.

avatar van DonOswaldo
Afgrijselijk gedrocht.

Het script rammelt aan heel wat kanten, duurt ontzettend lang voor de film op gang is (waardoor het als thriller sowieso faalt), het acteerwerk is bedroevend (alhoewel de dub daar ook aan meegeholpen heeft), de score is vreselijk en de effecten zijn ook niet altijd even best. Verder nog genoeg om over te klagen, camera-standpunten, regie etc. maar wil hier eigenlijk geen woorden meer aan wijten.

avatar van jeroentjuhhhhh
Inderdaad vrij weinig aan. Eigenlijk is dit een perfect voorbeeld van hoe slecht sommige (ooit briljante) regisseurs met hun tijd mee kunnen gaan. Ik vind het trouwens meer lijken op een project dat naamgenoot Mario Bava zou hebben gemaakt, mocht hij een aantal decennia later zijn geboren. Met name door het SM-randje (of nja, randje...), dat heeft wat gothisch. Hoe dan ook; echt heel belabberd is het niet. Je herkent veel tijdloze elementen, al komt het lang niet zo sfeervol uit de verf als dat hij in de jaren 80 voor elkaar wist te boksen.