El Otro (2007)

Alternatieve titel: The Other

Argentinië / Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door Ariel Rotter
met Julio Chávez, María Onetto en María Ucedo

Juan Desouza is op zakenreis, wanneer hij zich realiseert dat de man die de hele reis al naast hem zit, is overleden. Als een soort spel neemt Juan de identiteit van de man over, verzint een nieuw beroep en begint een nieuw leven. Hij start met een schone lei en heeft het idee dat alles weer mogelijk is.

Aardige film over een man die van alles mee maakt en er van leert. Grappig.

avatar van Chuck Taylor
Uitstekende film over een zakenman die er even 'tussenuit' gaat en van een heel ander maar heerlijk leven geniet. 4*

avatar van Chuck Taylor
haha de decembermaand doet deze film niet goed..

avatar van filmamator
Vandaag op tv. Kijken dus!

avatar van Waackx
Een film die echt nergens over ging.
We zien een man met geen enkele motivatie het leven van anderen overnemen.
Met een vrij interessant plot als dit doet maker werkelijk helemaal niks mee en laat de film maar voort kruipen met (letterlijk en figuurlijk) nietszeggende scenes die film tergend sloom en stierlijkvervelend maakt.

Wat een onnodige film. Ging totaal nergens over, helemaal afgekeken, maar ik zat te wachten op de bijna 3*. Het had een aardige film kunnen zijn, maar van de onderstaande waarderingen snap ik echt helemaal niets.....wat een bagger......
0,5* (als ik een 0 had kunnen geven had ik dat zeker gedaan!!)

avatar van Fran
Ik vond het eigenlijk wel een prettige film om naar te kijken. Toegegeven, er gebeurt vrij weinig maar ik kon me wel een voorstelling maken hoe die man zich voelde en hoe alles hem boven zijn vermogen begon te groeien. De zorg voor zijn vader en dergelijke. Het werd me alleen niet zo heel duidelijk of hij nou op voorhand al wist dat zijn vrouw zwanger was of dat hij dit ontdekte toen hij weer thuis kwam en haar buik zag.

Veel mensen fantaseren dan wel eens hoe het zou zijn om eens iemand anders te zijn en hij voegt woord bij daad. Dat vond ik wel heel bijzonder. Nadat hij had ingecheckt bij het eerste hotel vond ik het wel wat inzakken en begon ik me een beetje te vervelen. Naar het einde toe begon het me wel weer wat te boeien. Maar om toch zo'n sfeer te creëren en de aandacht erbij te houden met zo'n klein verhaal vind ik toch wel knap gedaan.

Het is me eigenlijk een raadsel waarom deze film me toch weet te boeien. Er gebeurt heel weinig. De omgeving waarin alles zich afspeelt is niet interessant en de hoofdrolspeler heeft ook geen overtuigende uitstraling. En verder blijven er een hoop raadsels onopgelost. Het belangrijkste raadsel daarvan is wat nou eigenlijk de beweegredenen zijn van de man om tijdelijk een andere identiteit aan te nemen. Of wilde hij tijdelijk zijn sleur inwisselen voor een ander leven en kwam hij er aan het einde achter dat zijn oude sleur hem toch beter beviel?

avatar van Zeriel
Deze film gaat over de midlife-crisis. Man van 45 jaar, kijkt met weemoed terug naar de verloren jeugd, en ziet de ouderdom (en de dood) al op zich afkomen, en vraagt zich wat ie van zijn leven heeft gemaakt en of het ook anders had kunnen lopen. Dit alles op ingetogen wijze in beeld gebracht. Geen onaardige film, er gebeurt verder alleen zo weinig dat het niet echt boeiend wordt.